به گزارش روز یکشنبه ایرنا به همت شهر‌وندان و اصناف کیش، بیش از ٣٨ تن اقلام مورد نیاز زلزله‌ زدگان غرب کشور تاکنون به کرمانشاه ارسال شده و بیش از 15 تن از کمک‌های مردمی نیز آماده ارسال است.
با هماهنگی انجام شده در سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری جمعیت هلال احمر این جزیره و به منظور کمک به زلزله‌ زدگان اقلام مورد نیاز اهدایی کیشوندان در پایگاه‌های هلال احمر جمع ‌آوری شد.
این اقلام شامل پتو، چادر، پوشاک و مواد خوراکی است که در چهار روز گذشته توسط 2 فروند هواپیمای بویینگ و ایرباس کیش ایر و 2 پرواز سی ١٣٠ ارتش به فرودگاه کرمانشاه ارسال شده است.
سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر تخصیص هواپیماهای کیش ایر برای ارسال کمک‌های مردمی، 2هزارو 500 تخته پتو و700چادر نیز برای کمک به زلزله زدگان به کرمانشاه ارسال کرد.
روند جمع آوری کمک‌های مردمی در جزیره کیش همچنان ادامه دارد و ١٥ تن دیگر از کمک‌های مردمی نیز در فرودگاه این جزیره آماده ارسال است انباشت شده که به زودی به مناطق زلزله‌ زده غرب کشور ارسال می‌شود.
داوود کرمی، قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش پیش از این از استقبال خوب کیشوندان برای کمک‌ رسانی به هوطنان زلزله‌ زده خبر داده بود.
وی با اشاره به تماس تلفنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با استاندار کرمانشاه در ساعت نخست وقوع زلزله گفت: در این تماس، انصاری لاری در خصوص اعزام هر نوع کمکی به استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و بلافاصله برای جمع ‌آوری مایحتاج ضروری زلزله زدگان به جوامع و اصناف کیش اطلاع ‌رسانی شد.
در پروازهای انجام شده از کیش، جمعی از امدادگران هلال احمر و آتش‌ نشانان جزیره نیز برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21و 48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7 و3 دهم درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین و استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
این زلزله به هفت شهرستان و یکهزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت جانی و مالی وارد کرد.
6993/ 6048
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.