به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رئیس حوزه هنری هرمزگان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه تا روز چهارشنبه یکم آذر ماه ازساعت 18 تا 20 پذیرای عموم مردم است.
انوشیروان پیش دار با اشاره به اینکه نمایشگاه در مسیر دلدادگی شامل 2بخش است، افزود: بخش نخست این نمایشگاه شامل آثاری از عکس های منتخب پیاده روی اربعین است که توسط مصطفی کریمی از عکاسان برجسته حوزه هنری گرفته شده است.
وی بیان داشت: پیاده روی زائران نجف تا کربلا در اربعین حسینی به عنوان بزرگترین رویداد جهان شیعه هر سال با حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله از سراسر دنیا برگزار می شود، به همین علت ، ضروری است این رویداد بزرگ را در نگاه انسان‌های آزاده جهان به تصویر بکشیم.
رئیس حوزه هنری هرمزگان اظهار کرد: بخش دوم این نمایشگاه شامل تولیدات هنرمندان کارگاه عکس حوزه هنری استان هرمزگان می باشد.
وی گفت: در این بخش عکاسانی از جمله محمد رضا مرادی ، محمد اکبری زاده ، علی عباس زاده ، زینب شاهی ، ساغر لشکری ، علی شهیدی زاده و مسعود صادقی عزاداری مردم هرمزگان و فضای سنتی استان در ماه محرم را به تصویر کشیده اند.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه فرصتی است برای عرض ارادت هنرمندان به ساحت سرور شهیدان عالم و ترسیم کننده برترین اثر انسانی، یعنی 'شهادت' است.
وی گفت: بروز و ظهور احساس هنرمند متأثر از واقعه کربلا، نقش و طرحی زیبا و حس‌برانگیز است که هر بیننده‌ی رشد یافته در مکتب ایثار و ازخودگذشتگی را از خود بی‌خود می‌کند و تعبیر و مفهومی تازه را در دایره‌المعارف دینی او رقم می‌زند.
گفتنی است در دهه نخست محرم نیز نمایشگاه عکسی به همین عنوان مسیر دلدادگی'در بندرعباس برگزار شد و بعد از آن در شهرهای پارسیان هرمزگان، اهواز و کشور عراق برگزار شد.
7195/6048
خبرنگار:رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده:خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.