علی اعما برنطین شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اقلام شامل 10هزار و 500 تخته پتو و و یک هزار شعله والور است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین درخواست ها و نیازهای مردم زلزله زده کرمانشاه پتو و کنسرو است.
وی اضافه کرد: 45 پایگاه ایجاد شده و دفترهای مدیریت شهرستانی جمعیت هلال احمر هرمزگان کمک های مردم استان را تا چهارم آذر برای ارسال به منطقه های زلزله زده و توزیع بین مردم آن منطقه جمع آوری می کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان بیان کرد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه ،‌ مسکن ،‌ دی، تجارت ،‌ سپه ، پارسیان ، شهر،‌ آینده و رسالت ، کمک های ارزی دلاری به شماره حساب 702070 و کمک های ارزی یورویی را به شماره حساب 800300 نزد بانک ملی واریز کنند.
وی خاطر نشان کرد: شماره حساب 1404440برای کمک های ارزی دلار نزد بانک ملت هم برای این منظور اختصاص دارد، همچنین کدهای #112*3*741* و #724* برای پرداخت آسان موبایلی و شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله ‌زدگان اختصاص دارد.
به گفته وی، با توجه به استقبال بالای مردم استان در اعطای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، اولین محموله این کمک ها فردا ارسال می شود.
21 آبان در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7 و سه دهم ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند.
هم چنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
بر اساس آخرین آمار، این زلزله تاکنون 432 کشته و بیش از هفت هزار و 817 نفر مصدوم داشته است.
3219/7408
خبرنگاران: عزت الله معمارباشی/ فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.