به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار روز دوشنبه در دیدار مسئول و کارکنان دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در قشم با وی افزود: رسانه باید به اخلاق و سواد رسانه ای، سرعت عمل، دقت نظر و امانتداری را آراسته باشد اما برخی خبرنگاران در انعکاس اخبار به صورت غیر منصفانه ای عمل می کنند که باعث تضعیف مسئولان می شود.
وی ادامه داد: رسانه باید به نمایندگی از مردم مطالبه گر باشد اما مطالبه گری غیر از تضعیف کردن یک نهاد و یا یک مسئول است و به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
امام جمعه قشم تصریح کرد: رسانه ای مطلوب است که به عنوان واسطه بین مردم و مسئولان، مشکلات و درخواست های مردم را به مسئولان و خدمات و دستاوردهای مسئولان را به مردم اطلاع دهد.
وی اظهار کرد: رسانه ها باید مشکلات و نیازهای مردم را به مسئولان برسانند اما نباید در قالب جانبداری از مطالبات مردم، مسئولان را تضعیف کنند.
جوکار انصاف، اعتدال و میانه روی در امور را از مهمترین خصیصه های اخلاق خبرنگاری برشمرد و افزود: یک خبرنگار باید سواد و اخلاق رسانه ای را به صورت برابر در خود پرورش دهد.
وی به وجود دیدگاه های مختلف سیاسی و مذهبی در شهرستان قشم اشاره و اذعان کرد: رسانه ها باید در مسائل سیاسی و مذهبی جامعیت و کل جامعه را در نظر بگیرند و هیچ مذهب و گروه یا قومی از جامعه را نباید نادیده انگاشت.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.