مهری علی یاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید فراوان بر نیاز مادران به پوشک بچه در این گونه حوادث اظهار داشت: انواع شوینده و لوازم و مواد بهداشتی، انواع کنسرو، برنج، روغن، آب معدنی، کمپوت، قند، شکر و چای از جمله اقلام مورد نیاز برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور است.
وی با بیان این که کمک های غیر نقدی خوراکی باید دارای تاریخ مصرف باشند، اظهار داشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر در مراکز پر تردد مانند پایانه های مسافری و حتی شرکت های بزرگ صنعتی مانند فولاد سازی ها برای جمع آوری این کمک ها در قالب ایستگاه ها و صندوق کمک های مردمی مستقر می شوند.
وی ادامه داد: افراد می توانند کمک های نقدی خود را برای زلزله زدگان غرب کشور به شماره حساب 99999 در کلیه بانک ها واریز کنند.
شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7 و سه دهم ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند.
هم چنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
بر اساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 387 کشته و سه هزار و بیش از هزار نفر مصدوم داشته است.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.