به گزارش ایرنا ، محمد جواد حشمتی مهذب روز شنبه در نشست بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز سواحل جنوبی به میزبانی بندر شهید رجایی افزود: دادستانی کل کشور در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل و حمایت حقوقی و قضایی از دستگاه های حاکمیتی در استان های جنوبی کشور آمادگی کامل دارد.
وی بیان داشت: همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به ویژه دستگاه های حاکمیتی و متولی صیانت از سواحل باید به گونه ای عمل کنند که مکمل همدیگر باشند تا این نعمت خدادادی و فرصت بی نظیر به تهدید تبدیل نشود.
معاون قضایی دادستان کل کشور یاد آورشد: ایران بیش از پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی دارد که این امکان فرصتی مهم برای اشتغال ، فعالیت اقتصادی ، تولید و توزیع درآمد محسوب می شود.
مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: سواحل یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دریا محور است.
حسین معصوم افزود: یکی از راهکارهای فعالیت اقتصادی وابسته به دریا ، استفاده از ظرفیت مردم است که موجب توسعه سواحل و رونق گردشگری و تامین معیشت ساحل نشینان می شود.
مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، هدف از برگزاری این نشست را همسویی و همگرایی دستگاه های حاکمیتی و همچنین نهادهای مرتبط با سواحل برای تحقق اقتصاد دریا محور عنوان کرد.
محمد تقی انزان پور در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده های قضایی مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز در چهار استان جنوبی کشور ، به بیان چالش های اجرای احکام و دستورات قضایی در این رابطه پرداخت و پیشنهادها و راهکارهای عملی رفع کردن این چالش ها را نیز تشریح کرد.
نشست بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل چهار استان جنوبی کشور با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و جمعی دیگر از مسئولان قضایی ، مدیران و نمایندگان دستگاه های دولتی به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد.
در این نشست دادستان های مراکز استان های هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و سیستان و بلوچستان ، مدیران و نمایندگان اداره های کل بنادر و دریانوردی ، راه و شهرسازی ، منابع طبیعی و محیط زیست این چهار استان و نمایندگانی از سازمان مناطق آزاد کیش و قشم حضور داشتند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.