مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد گفت: یکی از محوری‌ترین کارکردهای مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایفای نقش به عنوان حلقه اتصال اقتصاد هر کشور با اقتصاد در عرصه بین المللی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، محمد آشفته آج بیشه امروز سه‌شنبه در حاشیه نهمین  نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش در جمع فعالان بخش خصوصی افزود: برخی موانع داخلی و خارجی تاکنون برای ایفای چنین نقشی از سوی این نوع مناطق محدودیت هایی ایجاد کرده که باید با تدبیر و استفاده بهینه از ظرفیت ها در مسیر زدودن این موانع گام های جدی برداشته شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اشتیاق مناسبی از سوی سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در ایجاد صنایع در مناطق ویژه اقتصادی نظیر منطقه ویژه لامرد در جنوب استان فارس مشهود است که بایستی از تمام ظرفیت ها، فرصت ها و فضاهای موجود برای بسط این چنین رویکردی بهره برداری مطلوب کرد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد

آشفته همچنین با اشاره به نقش توسعه مالی در رشد اقتصاد ملی اضافه کرد: نوآوری های تکنولوژیکی به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی بلند مدت است که یکی از مصادیق تجلی این نوآوری ها باید در مناطق ویژه اقتصادی نمود داشته باشد که خوشبختانه رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو ناظر بر چنین فرایندی است.

وی که منطقه متبوعش میزبان بزرگترین طرح تولید شمش آلومینیوم درحال احداث کشور است، افزود: باتوجه به پیشینه مشخص آلومینیوم در کشور بنا به دلایل گوناگون در این صنعت با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم اما این امر به معنای پذیرش عقب ماندگی و  توقف در وضعیت فعلی نیست زیرا رقبای ما در آنسوی آبهای خلیج فارس سرمایه گذاری هنگفتی در این صنعت داشته اند و با توجه به داشته های مادی و معنوی ما شرایط فعلی زیبنده نیست.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت: بازیگران غیر دولتی  در چارچوب مصالح ملی و مناقع اقتصادی ضروریست تا توانمندی و تمرکز خود را بر برون رفت اقتصاد کشور از دولتی  و بورکراسی محور بودن  قرار دهند، این فهم مشترک همگانی نسبت به روند موجود است اما  باید در مرحله عمل و اجرا نیز شاهد تحقق این دستاورد مهم باشیم.

ایجاد پویایی و تحرک در اقتصاد مقاومتی، بهبود شاخص های کلان اقتصادی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، کاهش وابستگی به فروش نفت، دانش محوری و تامین اقلام راهبردی از اولویت هایی بود که آشفته به عنوان کارکردهای مورد توقع مناطق ویژه اقتصادی برشمرد.

در ادامه تعدادی از حاضرین در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص راهکارهای موفقیت آمیز برای پوست اندازی اقتصاد و توسعه متوازن صنعتی کشور را مطرح کردند.

نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس بیمه و خصوصی سازی از هشتم تا یازده آبان‌ماه در جزیره کیش ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.