عبدالجبار ذاکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون مواد غذایی ، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت ، عرضه هرگونه مواد غذایی بسته بندی شده بدون پروانه ساخت یا شناسه نظارت بهداشتی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
وی ادامه داد: مطابق قوانین بهداشتی ، نان های بسته بندی جهت عرضه در فروشگاه ها و مراکز خرید باید دارای شناسه نظارت بهداشتی، تاریخ تولید و انقضاء و سایر مشخصات بهداشتی باشند.
وی بیان داشت: بازرسان بهداشت محیط در صورت مشاهده نان های بدون شناسه بهداشتی با متخلفان برابر قانون رفتار و نسبت به پلمپ واحدهای صنفی متخلف اقدام خواهند کرد.
رئیس مرکز بهداشت بندرعباس تصریح کرد: برخی از نان هایی که در مراکز خرید و فروشگاه ها عرضه می شود ، بدون شناسه بهداشتی بوده و حاوی جوش شیرین و جوهرقند هستند که هر دو سلامتی انسان را به مخاطره انداخته و توصیه می کنیم از مصرف آن پرهیز شود.
ذاکری با اشاره به بالا بودن میزان نمک در برخی نان های بسته بندی، خاطرنشان کرد: میزان مصرف نمک در نان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که استفاده بی رویه از نمک در عمل آوری خمیر می تواند در بروز یا تشدید بیماری های غیر واگیر تاثیر گذار باشد.
رئیس مرکز بهداشت بندرعباس با توصیه به مردم نسبت به استفاده از نان های سبوس دار، گفت: نانهای موجود در مراکز خرید باید شناسنامه دار و محل پخت و پز آن معلوم باشند.
وی تاکید کرد: بسته نانی که بر روی آن هیچ آدرس و شناسه ای درج نشده قابل کنترل و نظارت نیست و باید از مصرف آن خودداری شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.