به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مردم دو روستای محمود آباد و تیلور تاکنون از آب شرب سالم و بهداشتی محروم بودند و به سختی آب شرب مورد نیاز خود را تهیه می کردند.
وی بیان داشت: در همین راستا و در یک اقدام جهادی عملیات آبرسانی به این دو روستا انجام و اهالی این روستاها با جمعیت 307 نفر پس از سالها، از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
حمزه پور اعتبار هزینه شده جهت آبرسانی به این دو روستا را رقمی بیش از پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: لوله‌گذاری به طول چهار و نیم کیلومتر، حفاری دو حلقه چاه و چاهک و احداث دو مخزن 40 مترمکعبی همراه با دو ایستگاه پمپاژ از مشخصات پروژه آبرسانی به این روستاها است.
این مقام مسئول تصریح کرد: بشاگرد به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی با کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی مناسب در جهت آبرسانی به روستاها مواجه است.
وی افزود: منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه ها می شود که متاسفانه به علت سطحی بودن این چشمه ها و نبود منابع آب های زیرزمینی و نبود بارش مناسب در سال های اخیر این منابع نیز افت شدید داشته و تامین آب روستاهای این شهرستان با مشکل مواجه شده است.
شهرستان بشاگرد با 170 روستا و 37 هزار نفر جمعیت در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و از جمله مناطق کم برخوردار این استان و حتی کشور است که البته در سال های اخیر با تلاش های انجام شده ، گام های موثری برای توسعه رفاه و آبادانی در آن برداشته شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.