به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سالن اجتماعات شرکت گاز بندرعباس افزود: رفتار و شیوه ائمه اطهار (س) سراسر نور و رحمت و انسان سازی بوده و اگر در طول زندگی بتوانیم اعمال، رفتار و اندیشه هایمان را با این بزرگوران تطبیق دهیم، در مسیر درست قرار گرفته ایم.
وی بیان داشت: قیام عاشورا درس شهادت، آزادگی و از خودگذشتگی است و در دوران دفاع مقدس، اتصال به این منبع عظیم توانست جوانان ما را آماده شهادت و ایثار کند.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای بی نیازی از دشمن و بیگانگان، باید در جهاد علمی و کسب دانش و فناوری تلاش کنند و در این راستا راه سعادت را بیابد.
همتی گفت: معارف ائمه اطهار گنجی است که برای رسیدن به آن نیاز به راهنما و نقشه راه دارد که باید عالمان دینی و نخبگان سیاسی این راه را به ما نشان دهند.
وی برگزاری کنگره امام سجاد(ع) به میزبان هرمزگان را افتخاری بزرگ دانست واظهار امیدواری کرد به عنوان مدیران و کارگزاران نظام بتوانیم در این مسیر اقدام های ارزشمندی برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: اگر به صحیفه سجادیه عمقی نگاه شود، زندگی همه افراد جامعه را متحول می کند.
علیرضا درویش نژاد افزود: اگر معتقدیم که بن بست فکری و فرهنگی در نظام اسلامی وجود ندارد و مبانی اعتقادی اسلام تاریخ مصرف ندارد، به برکت وجودی ائمه اطهار (س) بوده است.
وی بیان داشت: صحیفه سجادیه و رساله حقوق به گونه ای تبیین شده که هم نخبگان و هم عامه مردم به راحتی آن را درک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان: هدف برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان نیز اینست که امروز صحیفه سجادیه را به همگان معرفی شود و در زندگی روزمره مردم جاری شود.
هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) امروز دوشنبه با حضور اندیشمندان، علما و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد.
در این کنگره یک روزه شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنان و ژورژیک آبراهامیان (ابراهیمی) مترجم صحیفه سجادیه و رساله حقوق از کشور ارمنستان به عنوان میهمانان خارجی و هم چنین آیت الله حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان به عنوان سخنران ویژه حضور داشتند.
برنامه های بخش بین المللی کنگره هفتم، از 12 محرم در 15 کشور از قاره های مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلستان ، آرژانتین، اسپانیا ، بلژیک و میانمار آغاز و تا 25 محرم ادامه دارد.
کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر ساله (از سال 89) در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌ شود.
امسال هفتمین سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است و از سال 89 تاکنون، یکهزار مقاله و 120 کتاب درباره صحیفه سجادیه تولید، چاپ و منتشر شده است و بیش از یکهزار سخنرانی علمی شکل گرفته و 12 استان کشور و 15 کشور در سطح جهان در برگزاری کنگره مشارکت دارند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.