به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی پنج شنبه در یک نشست خبری افزود: این طرح از امروز(13مهر) به صورت آزمایشی (پایلوت) در هرمزگان اجرایی شده و بر اساس آن ارائه گزارش در سه حوزه یاد شده نیز بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود.
(ستاد فرماندهی مرزبانی که در هرمزگان با عنوان دریابانی فعالیت می کند، سال 88 در سراسر کشور از ستاد فرماندهی ناجا جدا شد.)
وی در بخش تشریح عملکرد پلیس هرمزگان به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 20هزار و 60پرونده با موضوع جرائم مختلف در هرمزگان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد کاهش داشته است.
وی همچنین از کاهش هشت درصدی مجموع سرقت ها، کاهش 35درصدی سرقت به عنف،کاهش 17درصدی منزل و کاهش 29درصدی سرقت خودرو در این مدت نسبت به شش ماهه اول سال 95خبر داد.
سردار ملکی سرقت اشیای داخل خود را را تنها موردی دانست که 19درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
رییس پلیس استان اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، 235میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده که 24درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: پرونده های قاچاق کالا با ارزش بیش از یکصد میلیون تومان در نیمه نخست امسال با 230درصد افزایش، به 145فقره رسیده و تعداد پرونده های زیر یکصد میلیون تومان نیز 9درصد بیشتر شده است.
فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد:امسال مردم 146هزار و 351 بار با مرکز 110هرمزگان تماس گرفته اند که 48هزار و 481تماس منجر به عملیات شده است.
14 تا 20مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی شناخته می شود و در این مدت برنامه های مختلفی مانند افزایش ساعت فعالیت واحدهای خدماتی نیروی انتظامی، برگزاری رژه، صبحگاه مشترک و نمایش توان انتظامی در سراسر کشور برگزار می شود.
امسال شعار 'پلیس برای امنیت،امنیت برای همه' به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی انتخاب شده است.
2094
خبرنگار و انتشار:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.