به گزارش ایرنا ، سید پرویز محبی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طرح دریابست از یکم تا دهم مهرماه با هدف بازسازی ذخایر، تخم ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شد.
وی بیان داشت: با اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه های آبزی (دریابست)، شرایط بهتری برای رشد و تکثیر و احیای نسل آبزیان در زیستگاه های طبیعی فراهم شده است.
مدیر کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: با توجه به کارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میزان صید قابل مجاز میگو حدود یکهزار و 530 تن است که از این میزان حدود یکهزار و300 تن میگوی درشت و حدود 230 تن میگوی سرتیز پیش بینی می شود.
محبی گفت: صید میگو در700 کیلومتر مربع از صیدگاه های استان هرمزگان از بندرکوهستک شهرستان سیریک آغاز شده و در صیدگاه های هرمز و تولای قشم به پایان می رسد.
وی یاد آورشد: در 6 ماه نخست امسال 14 هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان به صورت غیرمجاز صید شده است.
سال گذشته پنج هزار تن انواع آبزی در آبهای استان هرمزگان صید شد که یکهزار و 600 تن آن صید میگو بوده است.
استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی ، تنوع گونه ای ، تنوع روش های صید ، 40 درصد صید آب های جنوب ، حدود 4200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود.
استان هرمزگان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد ، 22 بندر صیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.