به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشقان و شیفتگان آل الله در این شهرستان با به راه انداختن دسته ها و هیات های عزاداری با دلی اندوهگین و چشمانی اشک بار در رثای شهدای دشت نینوا و در سوگ شهادت مظلومانه سید آزادگان جهان، حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش مرثیه غم سرودند.
امروز دگر بار غیرت حسینی در رگ های زمان جوشیدن گرفت و در بارش متواتر اشک و گلاب فریاد لبیک یا حسین (ع) از حنجره عطشان عاشقان حسینی تا عرش الهی روئیدن گرفت و بار دیگر قلب ها و جان ها در نوای خوش یا حسین (ع) شور و طراوتی دوباره یافتند.
عزاداران حسینی در رودان با به اهتزاز در آوردن بیرق عزای ثارالله در دهمین روز از ماه محرم الحرام، با گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی، این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند و از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را ابراز کردند.
بیش از ده روز است که خیمه عزای سالار شهیدان در جای جای این کره خاکی برپا شده، از هر سو صدای کوبش طبل ها و نوای مویه به گوش می رسد، فریاد 'یاحسین'بی امان در عرش الهی طنین افکنده و عطر حسینی بر سر تاسر شهر پاشیده شده است.
مولای ما، سال هاست که در مکتب عشق و دلدادگی ات، آزادگی و آزاد مردی را مشق می کنیم، از شما آموخته ایم' زیر بار ذلت زندگی کردن، یعنی مرگ و مرگ‌ در راه‌ عزّت، چیزی نیست، مگر زندگانی‌ تا ابد جاوید.
امروز هم پس از 14 قرن گردش و چرخش بی امان روزگار آمده ایم بگوئیم، ما غیرت، مردانگی، رهایی و آزادی را از مکتب و مرام شما آموخته ایم و تا آخرین نفس و قطره خونمان به شما و آرمان های والایتان وفاداریم.
عاشورا سرتاسر عبرت و پندآموزی است، درس عشق و معنویت، درس عرفان و معرفت، درس آزادی و آزادگی، درس ایثار، گذشت و فداکاری، درس استقامت و پایمردی، درس حق‌گرایی و صداقت، درس شجاعت و حریت و درس عبادت است و عبودیت.
شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) امسال نیز با سینه فراغ آمده اند تا درسی نو از نهضت عاشورا بگیرند و راه و رسم عاشقی و دلدادگی را آگاهانه تر و عاشقانه تر از همیشه مرور کنند.
سوگواری بر حسین (ع) مشق عاشقانه و عارفانه هم سفر شدن با کاروان عاشوراست، مایه سر زندگی و تلطیف روح و جان و صفای دل است برای شناخت ژرفای حماسه عظیم سرخ حسین (ع)، تقلا و تکاپویی است برای حسینی شدن، کربلایی زیستن و عاشورایی مردن.
'اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ'.
شهرستان ولایی رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/ 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی **انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.