به گزارش ایرنا، حسین هاشمی تختی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان اظهار داشت: این انتظار برای بکارگیری یک هرمزگانی به عنوان استاندار هرمزگان برآورده نشد که با توجه به استدلال دولت آن را پذیرفتیم ولی می توان از این نیروها برای استانداری سایر استان ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: وحدت ملی یکی از مولفه های قدرت است که هرچه بیشتر باید برای تقویت آن باید تلاش کرد و بکارگیری نیروی انسانی از هرمزگان در مسئولیت های مهم می تواند بر تقویت وحدت ملی موثر باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از جادری به دلیل تلاش برای جلوگیری از انتزاع پارسیان، گفت: برای انتزاع پارسیان ما و گاوبندی سابق استدلال کردند می خواهیم آنجا توسعه یابد که به رئیس جمهوری وقت گفتم مرا قانع کنید تا همه مردم را قانع کنم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پیشرفت هرمزگان 2 راهکار دارد یکی سرمایه گذاری دولت و دیگر بخش خصوصی، مانعی برای حضور بخش خصوصی در پارسیان ایجاد نکرده ایم.
هاشمی تختی بیان کرد: اگر دولت به هرمزگان برسد می توان کشور را توسعه داد که امید می رود حضور فریدون همتی به عنوان استاندار هرمزگان نقطه عطفی برای ساخت کشور همراه با پیشرفت هرمزگان باشد.
وی قسمت بعدی سخنان خود را به موضوع تقسیمات کشوری اختصاص داد و بیان کرد: یکی از مطالبه های مردم ارتقا تقسیمات کشوری هرمزگان است.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان اضافه کرد: بسیاری از نقاط کشور که شاخص های ارتقا را نداشتند در دولت های گذشته ارتقا یافتند ولی نسبت به هرمزگان در این بخش توجه لازم نشده است.
هاشمی تختی ابراز داشت: تردد خودروهای مناطق آزاد در استان هم مطالبه دیگری مردم است که در سایر استان ها محقق شده ولی مردم هرمزگان با 2 منطقه آزاد تنها نظاره گر سایر استان ها هستند.
وی اظهار داشت: خودروهای مناطق آزاد در سایر استان ها می توانند در استان خود تردد کنند اگر غیر قانونی است چرا در استان های دیگر غیر قانونی نیست و اگر قانون است چرا در این استان اجرا نمی شود.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان اشاره کرد: هرمزگان بیشترین نقش را در تامین اعتبارات کشور دارد اما در انتهای جدول دریافت اعتباری قرار دارد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز دوشنبه برای شرکت در آئین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد و فریدون همتی استاندار سابق قزوین را به عنوان استاندار هرمزگان معرفی و از خدمات جاسم جادری تقدیر کرد.
3219/
خبرنگار: عزت الله معمارباشی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.