محمدعلی سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا طرح‌ ها جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ های عامل معرفی می‌ شوند که طرح های حوزه صنایع دستی و کشاورزی در اولویت قرار دارند.
وی بیان داشت: متقاضیان پس از ثبت ‌نام در سامانه مشاغل خانگی و دریافت کد رهگیری و با ارائه مدارک از سوی اداره کار می توانند مجوز لازم برای تسهیلات را کسب کنند.
سلیمی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته 50 میلیون ریال بود که امسال چهار برابر شده است.
وی بیان کرد: افزایش سهم اعطای تسهیلات بر اساس موضوع تبصره بند 6 و هفت قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی صورت گرفته و میزان تسهیلات این بخش در کشور از یکهزار میلیارد ریال در سال 95 به هشت هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
سلیمی با اشاره به نقش مهم کسب و کارهای خانگی در اشتغالزایی و حمایت ویژه دولت از این بخش، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می توانند برای ثبت نام به سامانه WWW.mashaghelkhanegi.ir مراجعه کنند.
مشاغل خانگی از جمله راههای نوین کسب و کار و ایجاد اشتغال است که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه گذاری و سودآوری مطلوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار دارد.
امروزه کسب و کارهای خانگی راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شوند.
مشاغل خانگی به آن دسته از فعالیت هایی که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد ، نامیده می شود.
هرمزگان تا پایان سال متعهد به ایجاد 34 هزار فرصت شغلی است که تاکنون 25 درصد آن محقق شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.