به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار عزیزالله ملکی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این کالا شامل11 میلیون و300 هزار نخ انواع سیگار ، 132هزار مترپارچه ، 42 کیلو چای ، 16دستگاه لوازم صوتی و تصویری ، 435 دستگاه لوازم خانگی ، 2 هزار لیتر سوخت ، 3 هزار و 600 عدد لوازم آرایشی ، 51 تن برنج ، 9 هزار و 500 ثوب البسه و 153 راس دام قاچاق است.
وی با اشاره به متلاشی شدن سه باند قاچاق کالا در مدت مذکور، خاطرنشان کرد: در همین ارتباط 116 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان تاکید کرد: با توجه به آسیب ها و زیان های ورود کالای قاچاق به کشور و هرمزگان ، مبارزه با این پدیده شوم اقتصادی از وظایف مهم نیروی انتظامی بوده که به صورت جدی آن را ادامه می دهد.
وی با تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق، مراتب را برای پیگیری به پلیس 110 اطلاع دهند.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی ، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.