به گزارش ایرنا، جاسم جادری شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان اظهار داشت: قسمت اصلی مبارزه با مواد مخدر انجام کار فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد است که نیاز است تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی با تاکید بر این که آموزش های پیشگیری باید به روز باشند تا موثر واقع شوند، افزود: باید با فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و کار در سطح جامعه آسیب های ناشی از اعتیاد را کاهش دهیم.
جادری از اقدام های فرهنگی سپاه و بسیج در این زمینه قدردانی کرد و گفت: نیاز است این کارهای فرهنگی مستمر باشد و سایر دستگاه‌ ها نیز کمک لازم را داشته باشند تا نتایج بهتری به دست آید.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی برنامه‌های آموزشی و پیشگیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر را به طور جامع تدوین و اجرایی کنند.
وی بیان داشت: سالم‌سازی محلات از موارد مهمی است که باید در آستانه بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
جادری اظهار کرد: در این زمینه نیاز است نیروی انتظامی با همکاری دیگر نهادهای مسئول به شکل مناسبی کار جمع‌آوری معتادین متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر را از محلات و به خصوص مناطق اطراف مدارس انجام دهد تا محیطی سالم برای مردم و دانش آموزان در محلات فراهم شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم ملی و انجام کار فرهنگی و پیشگیری است، گفت: مضرات و زیان های مواد مخدر باید به طور گسترده در جامعه مطرح شود.
جادری تصریح کرد: در بخش مبارزه با مواد مخدر نیروهای انتظامی و امنیتی اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند و کشفیات بسیار خوبی در استان هرمزگان داشته ایم.
جادری آموزش و پرورش را رکن بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد دانست و اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در این زمینه باید جدی گرفته شود تا دانش آموزان از ابتدا متوجه زیان های بسیار مواد مخدر شوند.
از ابتدای امسال تاکنون حدود 27 تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در استان هرمزگان کشف شده است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.