به گزارش ایرنا، مهدی فیض عصر روز شنبه در مراسم وداع و تشییع پیکرهای دانش آموزان جان باخته در سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در داراب فارس که در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد ابراز کرد: از بامداد روز گذشته نهایت تلاش خود را برای حضور مستقیم در منطقه وقوع حادثه با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش انجام دادیم تا عمق فاجعه بیش از آن چه تاکنون رخ داده تسری نیابد.
وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش برای فرزندان مردم خود را وقف کرده و تمام توان خود را برای تربیت شایسته دانش آموزان صرف خواهیم کرد افزود: وزیر آموزش و پرورش دستور داده است تا بنده و مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان دستگاه مقصر را شناسایی کنیم که راننده یا شرکتی که راننده را استخدام کرده یا شاید فردی در داخل آموزش و پرورش شناسایی شود که تقصیر داشته است.
وی تاکید کرد: بعنوان وکیل خانواده ها این تعهد را بر عهده داریم که کار را به نقطه نهایی تصمیم گیری برسانیم تا با کسی که بی تدبیری کرده برخورد شود.
فیض افزود: شواهد نشان می دهد راننده ای که رانندگی اتوبوس را بر عهده داشته است مدت طولانی یک تنه رانندگی کرده و جای خود را با راننده اصلی جابجا نکرده و خواب آلودگی راننده منجر به فاجعه دردناک شده است.
وی ادامه داد: پلیس راه، دادستانی و آموزش و پرورش پیگیر هستند که با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.
پیکر جان باختگان پس از تشییع در بندرعباس فردا در شهرهای میناب، رودان و جزیره هرمز نیز تشییع شده و به خاک سپرده خواهد شد.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و 59 دقیقه بامداد جمعه دهم شهریورماه جاری در شهرستان داراب روی داد و9 کشته و 34 مجروح برجا گذاشت.
راننده این اتوبوس که از نظر جسمانی، سالم است، بازداشت و پرونده قضایی برای پیگیری دقیق ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شد.
این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
در پی جان باختن شماری از دانش آموزان هرمزگان در سانحه واژگونی اتوبوس، امروز شنبه در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شد.
مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.