به گزارش ایرنا، علی رئوفی عصر روز سه شنبه در آئین افتتاح چهار طرح عمرانی به مناسبت هفته دولت در قشم گفت: مردم از جمله در این شهرستان با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به گفتمان عقلانیت رای دادند و دولت تدبیر و امید توجه به خواست های مردم را وظیفه خود می داند.
وی یکی از مشکلات دیرینه مردم قشم را تامین آب بهداشتی به عنوان لازمه زندگی و زیربنای اصلی توسعه بیان کرد و افزود: فرآیند توسعه جزیره از نظر جمعیت و آبادانی مناسب است و امروز با استفاده از چهار پایگاه آب شیرین کن 83 درصد روستاها از آب آشامیدنی برخوردار هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان عنوان کرد: مدیران باید به تناسب رشد جمعیت زیرساخت ها را آماده کنند چرا که با افزایش سطح رفاه مردم، مطالبات افزایش می یابد که امید است با استفاده از اعتبارات ملی و جلب مشارکت مردم پروژه های بیشتری به نتیجه برسد.
وی در ادامه با تبریک هفته دولت گفت: تاریخ برای هر ملتی فراز و نشیب دارد و انقلاب اسلامی یکی از فرازهای ایران است که با رهبری امام خمینی (ره) و جانفشانی فرزندان این مرز و بوم مانند شهید رجایی و باهنر به نتیجه رسید و از این روست که باید مدیریت ها بر مبنای کار جهادی و صداقت با مردم باشد.
رئوفی افزود: همه قوم ها و مذهب ها در کنار هم ایران بزرگ و اسلامی را شکل دادند که استان هرمزگان نماد وفاق شیعه و سنی و به نوعی تصویری از ایران کوچک است که باید در پاسداری از آن هوشیار باشیم.
وی بیان کرد: پس از خیانت های بنی صدر در اوایل انقلاب، دشمنان به دنبال براندازی آمدند و با هر روشی از جمله ساماندهی ترورهای دهه 1360 گرفته تا جنگ تحمیلی تلاش کردند انقلاب را منحرف کنند اما با ناکامی در آن عرصه ها امروز به دنبال استحاله فرهنگی هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان اضافه کرد: برخی حمله به کنگره بزرگ حج و اعمال ماه محرم و صرف هزینه توسط مسلمانان برای این آیین ها را نقد کرده و خواستار اختصاص آن برای کارهای نیک می شوند در حالی که مجموع آن برابر با یک صدم از پول هایی است که صرف خوشگذرانی در عده ای در کشورهای خارجی می شود اما به دلیل دشمنی با دین تنها به امور دینی و اعتقادی مردم حمله می شود.
وی عنوان کرد: دشمنان در هر حال تفرقه بین پیروان دین ها و مذهب های مختلف را دنبال می کنند و از تشکیل طالبان گرفته تا القاعده و داعش در نهایت با هدف حمله به مسلمانان و تفرقه افکنی است.
رئوفی گفت: امروز با توجه به شکل گیری شبکه های اجتماعی دشمن تغییر رویه داده و با راه اندازی هزاران صفحه طنز در قالب لطیفه ها درحال ایجاد بی تفاوتی، جدایی و دشمنی بین قوم ها و مذهب های گوناگون است که باید در این زمینه مراقب باشیم.
8123/7408
خبرنگار: محمد ملا حمزه زاده * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.