عبدالرضا تقی زاده روز سه شنبه درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا هدف از واردات گوشت منجمد را تنظیم بازار وتعدیل قیمت ها ذکر کرد.
وی ، بدون ذکر هرگونه آماری اظهار کرد : همچنین بمنظور تعدیل قیمت گوشت گرم گوسفندی نیز مقدار زیادی به صورت لاشه از کشورهای اورآسیا وارد و بطورعمده در تهران و بعضی از استانهای دیگر توزیع می شود.
این مقام مسئول یادآورشد : گوشت های منجمد شامل گردن، سردست و ران هرکیلوگرم بین 21تا23هزارتومان و هرکیلوگرم مرغ منجمد نیز پنج هزارو 300تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار فروشگاههای زنجریه ای ، میادین میوه و تره بار شهرداری وهمچنین عاملین معرفی شده از طرف ستاد تنظیم بازار قرار می شود.
مدیرکل پشتیبانی اموردام هرمزگان خاطرنشان ساخت : توزیع این اقلام تا زمان تعدیل قیمت ها ادامه خواهد داشت.
این درحالی است که معاون شرکت پشتیبانی امور دام میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در سطح کشور را حدود 900هزار تن عنوان کرده و گفته نزدیک به 100 هزار تن آن توسط بخش خصوصی وارد وحدود 800 هزارتن نیز درداخل تولید می شود.
وی دراین زمینه گفته شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولید و جلوگیری ازافزایش افسار گسیخته قیمت ها و همچنین در زمینه سیاست های تنظیم بازارو تعادل بخشی بار، در صورت لزوم به خرید و ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ از محل تولید داخلی و یا در صورت نیاز از خارج اقدام می کند.
وی اضافه کرد : درآستانه ماه های محرم و صفر بیش از170تن گوشت قرمزمنجمد گوساله برزیلی و400تن گوشت مرغ منجمد درانبارهای این اداره کل ذخیره سازی شده است.
تقی زاده به خبرنگار ایرنا گفت : هیات ها و دسته های عزاداری و آن عده از مردم که نذوراتی دارند می توانند با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان های مسئول با پرداخت وجه نسبت به تامین این اقلام اقدام کنند.
وی ابرازداشت : بمنظور حمایت از تولید کنندگان و تنظیم بازارهرکیلوگرم مرغ گرم تولیدی مرغداری های داخلی شش هزارو 800 تومان توسط شرکت پشتیبانی اموردام هرمزگان خریداری و پس از انجماد کیلوگرمی پنج هزارو 300تومان دراختیار عاملین قرارمی گیرد.
این مقام مسئول در ادامه ازخرید تضمینی ذرت دانه ای، جو وکنجاله سویای تولید داخل با هدف تامین نهاده های مورد نیاز دامداری ها و مرغداری ها بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های این اداره کل نام برد.
وی افزود: نهاده های یاد شده و حتی ارقام وارداتی به نرخ دولتی و به دو روش نقدی و اقساط دراختیار دامداران و واحدهای مرغداری قرار می گیرد.
مدیرکل پشتیبانی اموردام هرمزگان یادآورشد : در سال زراعی جاری( مهر 95تاکنون)25هزارتن ذرت دانه ای به قیمت تضمینی هر کیلوگرم یکهزارو 36تومان از ذرت کاران این استان خریداری و قیمت آنها نیز بصورت نقدی پرداخت شد.
تقی زاده تصریح کرد: پاییز امسال ذرت دانه ای تنها از کشاورزانی خریداری می شود که اسامی آنان در سامانه این اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وارد شده باشد.
در اطلاعات منتشره مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان میزان تولید ذرت دانه ای این استان در سال زراعی جاری (مهر95تامهر96) دوبرابر مدت مشابه سال قبل از آن است.
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.