به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی عصر روز دوشنبه در نشست مشترک با رئیسان دانشگاه های استان هرمزگان که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد، افزود: اگر این روند ادامه یابد زمانی خواهد رسید که تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار 80 درصد جمعیت بیکاران جامعه را تشکیل دهد.
وی ادامه داد: دانشگاه ها به عنوان محل تمرکز نخبگان جامعه باید راه چاره ای برای این مساله اندیشیده و از علم خود در راستای حل مشکلات، بیشتر استفاده کنند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: زمانی جایگاه دانش آموختگان دانشگاهی پس از پایان دوره تحصیل مشخص بود ولی اکنون باید جایگاه برای آنان تعریف کرده و افراد را به سمت کارآفرینی سوق داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سالانه 20 هزار نفر در مقطع دکترا از دانشگاه ها دانش آموخته می شوند که بین یک هزار و 500 تا 2 هزار نفر آنان در جایگاه های متناسب با توانایی، مهارت و تخصص خود جذب می شوند و سایر آن ها باید برای یافتن شغل به جست و جو بپردازند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: باید راه هایی یافت که از مشکل های جامعه، دولت و اقتصاد کشور کاسته شود و مدرکی که به دست دانش آموختگان داده می شود باید نشانه توانایی آنان در حل مشکل های جامعه باشد.
هاشمی ابراز داشت: دانشگاه ها توانایی این کار را دارند و باید از علم خود در این راستا بهره گرفته و قبل از آن که نتوان کاری کرد اقدام کنند.
وی یادآور شد: دانشگاه ها باید باری از دوش جامعه برداشته و از مشکل ها بکاهند نه آن که خود باری برای دولت و جامعه باشند.
در حاشیه این نشست مرحله دوم ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه هرمزگان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه هرمزگان در این زمینه گفت: این ساختمان به مساحت چهار هزار و 500 متر و با اعتبار 54 میلیارد ریال احداث شده که شامل 12 کلاس درس به ظرفیت 360 نفر و دارای هشت آزمایشگاه و 23 اتاق اداری است.
سید ضیاء هاشمی روز دوشنبه ضمن افتتاح چند طرح عمرانی در بندرعباس و نشست با رئیسان دانشگاه های استان هرمزگان، در شورای اداری این استان نیز شرکت کرد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.