به گزارش ایرنا، قائم مقام شرکت برق منطقه ای هرمزگان روز دوشنبه درحاشیه بهره برداری از این طرح ها گفت: دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود از سال 92 تا 95 توانسته است 29 و چهار دهم درصد ظرفیت تولید نیروگاهی هرمزگان را افزایش دهد.
جلیل صحراگرد افزود: میزان تولید انرژی 27 و نیم درصد و ظرفیت پست های فوق توزیع و انتیتل 15 و 6 دهم درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: 40 طرح پست فوق توزیع و انتقال با ظرفیت 2 هزار و 162 مگاوات و به ارزش چهار هزار و 740 میلیارد ریال در مدت فعالیت دولت یازدهم در استان هرمزگان اجرا شده است.
قائم مقام شرکت برق منطقه ای هرمزگان یادآور شد: طول خطوط فوق توزیع و انتقال در مدت فعالیت دولت یازدهم پنج درصد افزایش یافته و 9 طرح خط انتقال و فوق توزیع به طول 280 کیلومتر با ارزش 640 میلیارد تومان نیز توسط دولت یازدهم در هرمزگان اجرا شده است.
هم چنین طی آئین جداگانه ای طرح گاز رسانی به شهرک مسکونی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با حضور سرپرست وزات علوم بهره برداری شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در این زمینه عنوان کرد: با گازرسانی به مسکن مهر بندرعباس (شهرک پیامبر اعظم ) با اعتبار بالغ بر 72 میلیارد ریال، 12 هزار خانوار کنونی تحت پوشش گاز شهری قرار خواهند گرفت.
پارسا پروین افزود: در غرب استان نیز گازرسانی به شهر پارسیان و دشتی با اعتبار بالغ بر 193 میلیارد ریال و اجرای 117 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گاز، در مجموع 6 هزار و 500 خانوار تحت پوشش قرار می گیرند که با گازرسانی به فاز اول، 2 هزار خانوار شهرستان پارسیان از این نعمت بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: گازرسانی به شهرک صنعتی بستک با اعتبار بالغ بر 12 میلیارد ریال و گازرسانی به نیروگاه 80 مگاواتی پاسارگاد جزیره قشم به طول 4 و دو دهم کیلومتر و با مشارکت اعتباری متقاضی از دیگر طرح های های قابل افتتاح در هفته دولت است.
وی ادامه داد: طرح گازرسانی به فاز 4 شهر بندرعباس نیز با اعتبار 87 میلیارد ریال و طول 62 کیلومتر کلنگ زنی می شود که با اتمام این پروژه 15 هزار خانوار در شمال بلوار امام حسین (ع) تحت پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.
سید ضیاء هاشمی روز دوشنبه ضمن افتتاح چند طرح عمرانی در بندرعباس، نشستی با رئیسان دانشگاه های استان هرمزگان داشته و در شورای اداری این استان نیز شرکت می کند.
7408/ 3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.