به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد یوسفی خوش قلب به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بندرعباس افزود : این امنیت توسط پدافند هوایی محقق شده و اگر دشمن قصد سوءاستفاده داشته باشد ، وسعت آسمان ایران به جهنم بدخواهان تبدیل خواهد شد.
این مقام نظامی تصریح کرد : قرارگاه پدافند هوایی چه در دوران جنگ و چه در دوران صلح وظایف خود را به طور مستمر و شبانه روزی انجام می دهد و در تحقق امنیت ملی سهیم است.
سرهنگ یوسفی خوش قلب انهدام 135فروند هواپیمای جنگی عراق در عملیات والفجر هشت و انهدام بیش از 600 فروند هواپیمای دشمن در هشت سال دفاع مقدس و همراهی (اسکورت) موفق سه هزار شناور و نفتکش را بخش کوچکی از اقدامات پدافند هوایی در دوران جنگ دانست.
وی همچنین نشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی در بندرعباس ، نشاندن هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی با عنوان جعلی ایساف در بندرعباس (شهریور 93) و انهدام تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین غیرمجاز و متجاوز را بخشی از عملکرد پدافند جنوب شرق در سال های اخیر اعلام کرد.
وی تصریح کرد:قرارگاه پدافند هوایی از نظر تجهیزات و امکانات در سطح کشورهای طراز اول جهان است و در تامین بیشتر سامانه ها و تجهیزات دفاعی مورد نیاز، به خودکفایی رسیده است.
دهم شهریور 87 با تدبیر و دستور فرمانده کل قوا ، قرارگاه پدافند هوایی ایجاد شد و به طور مستقل وظیفه تامین امنیت هوایی کشور را برعهده گرفت که به نام روز پدافند هوایی نامیده شد.
حریم پدافند هوایی ایران به 9منطقه تقسیم شده که بزرگترین منطقه ، به نام پدافند منطقه جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) به مرکزیت بندرعباس است.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.