به گزارش ایرنا، محمد آشوری تازیانی شامگاه پنجشنبه در آیین بازگشایی دوباره درمانگاه خلیج فارس قشم گفت: فرآیند توسعه این جزیره در سال های اخیر شاهد رویدادهای مبارکی بوده و با وجود دست خالی و مشکلاتی که بر اقتصاد کشور حاکم بود، بازگشت به قانون صورت گرفته است.
وی با تاکید بر تقویت نگاه اجتماعی در کنار نگاه توسعه ای افزود: مردم قشم از دردهای مختلفی همچون کم بود آب، قطعی برق، نبود بیمارستان و پزشک در رنج بودند که بخش قابل توجهی از این مشکلات با اقدام های مناسب دولت تا کنون برطرف شده اما باید اقدام های اساسی تری صورت گیرد.
نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی بیان کرد: امور زیربنایی مانند آب، برق، آموزش و بهداشت همچنان مطالبه جدی مردم و نمایندگان تا رسیدن به شاخص های پایدار است چرا که طی سال ها نگاه توسعه پایدار در نظام برنامه ریزی کشور کمرنگ بوده و از این رو نقاط پیرامونی به ویژه مناطق جنوبی با مشکلاتی در زمینه توزیع منابع و ارایه خدمات درگیر هستند.
او اضافه کرد: صیادی، گردشگری، تجارت و صنعت با نگاه توسعه ای و محرومیت زدایی چهار محور فعالیت منطقه آزاد قشم تعریف شد و طی سال ها تلاش هایی نیز در این راستا صورت گرفت اما باید به میزان اثرگذاری اقدام ها بر زندگی مردم پاسخ داده شود.
آشوری عنوان کرد: عملکرد برخی مدیران در گذشته موجب خلق این تصور شد که منطقه آزاد حیات خلوت دولت هاست؛ در حالی که بر اساس نگاه و رویکرد قانونگذار باید در مدتی کوتاه رویدادهایی بزرگتر از آنچه که امروز شاهدیم، در این مناطق به وقوع می پیوست.
وی با تاکید بر تبدیل منطقه آزاد قشم به قطب اساسی اقتصادی و گردشگری منطقه و کشور تصریح کرد: برخی مخالفت ها با افزایش مناطق آزاد از این امر سرچشمه می گرفت که باید نخست مناطق موجود به شکل درستی توسعه یابند و با ایفای نقشی رو به رشد در توسعه کشور به الگویی کارآمد برای سایر مناطق جدید تبدیل شوند.
نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی گفت: سازمان منطقه آزاد نباید وابسته به دولت باشد بلکه با توجه به مزیت های موجود باید کمک کند تا دولت از ظرفیت های این منطقه در جهت بهبود شاخص های توسعه استفاده بهره ببرد.
او افزود: یکی از دردهای دیرینه حوزه اشتغال کشور و از جمله منطقه آزاد قشم فعالیت های سنتی در بخش کشاورزی و شیلات است چرا که مکانیزاسیون به درستی صورت نگرفته و شیوه ها و ابزارهای تولید تغییر نکرده و مشکل دارد.
آشوری بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع دریایی و نیاز بیش از منابع موجود باید آموزش ها، رویکرد و نگاه جامعه هدف در زمینه الگوی اشتغال تغییر کند و نیروهای انسانی در زمینه تولید از مهارت پذیری برخوردار شوند.
وی همچنین با تاکید بر تلاش برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار اضافه کرد: به کارگیری نیروهای ماندگار و بومی در راستای ساماندهی نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گرفته و با نگاه توسعه محور و تقویت امنیت ملی زمینه مشارکت آنها در عرصه های مختلف فراهم شود.
8123/6048
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.