به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، کرم گودرزی روزدوشنبه در این خصوص اظهار داشت: احداث و راه اندازی خطوط لوله جدید در سطح منطقه از جمله خطوط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس، 20اینچ دوم سیرجان، بم و 36 اینچ زاهدان و همچنین در سرویس قرار گرفتن مصرف کننده های مهم صنعتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، شرکت صبا فولاد، نیروگاه سمنگان سیرجان و نیروگاه شهید کاظمی گل¬گهر موجب این افزایش شده است.
وی ادامه داد: این درصد افزایش مربوط به برداشت گاز از خطوط لوله 56 اینچ هفتم سراسری و 42 اینچ ارسنجان – سرچشمه نسبت به سال گذشته معادل یک میلیارد و صد و پانزده میلیون متر مکعب است.
وی اضافه کرد: گاز انتقالی بوسیله 105 ایستگاه اندازه گیری زیر پوشش و نظارت منطقه به شرکت گاز استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوجستان و یزد تحویل شده است.
مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز اظهار داشت: مراحل مختلف گاز پارس جنوبی 78 درصد، شرکت پالایش گاز سرخون و قشم 18 درصد و تاسیسات گورزین چهار درصد گاز منطقه را تامین کرده اند.
به گفته این مقام مسئول، این مقدار حجم گاز بوسیله افزون بر سه هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز، آب شیرین (بندرعباس)، تنگ نی (حاجی آباد)، و سیرجان به مبادی توزیع انتقال داده شده است.
وسعت جغرافیایی منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران بیش از 27 درصد از پهنه خاکی کشور شامل استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از استان یزد است.
افزون بر 2 هزار و 370 کیلومتر خطوط لوله فشار قوی در قطرهای چهار تا 56 اینچ که هزار و 300 کیلومتر آن در استان کرمان و 700 کیلومتر آن با اندازه 56 اینچ در استان هرمزگان قرار دارد.
حدود 2 هزار و 500 متر خط لوله زیر در دریا عملیات این منطقه را از سایر مناطق عملیات انتقال گاز متمایز کرده است.
منطقه ٦ عملیات انتقال گاز با بهره گیری از سه تاسیسات تقویت فشار و پنج مرکز بهره برداری خطوط لوله، وظیفه انتقال پایدار، مطمئن و ایمن گاز را در این استان ها برعهده دارد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.