به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حاتمیان روز یکشنبه در دوره آموزشی آشنایی با ادیان و مذاهب اسلامی و خطر جریان های تکفیری در بندرعباس افزود: جریان‌ های تکفیری، بازیچه و ابزاری در دست قدرت‌ های جهانی هستند که با هدف نابودی دنیای اسلام و با حمایت دولت‎های استکباری رشد پیدا کرده ‌اند.
وی یادآورشد: برگزاری نشست ‌های مشترک علمای مذاهب و اندیشمندان باعث می‌شود ارتباط بین ادیان و مذاهب بیشتر شود و هرچه این آشنایی و ارتباط نزدیک افزایش پیدا کند، تعصب های کورکورانه کاهش می یابد.
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: تکفیری ها ریختن خون مسلمانان را افتخاری برای خود می‌ دانند و استکبار جهانی هم که می ‌خواهد با گسترش اندیشه ناب اسلامی مقابله کند و رشد تفکر انقلابی را مهار کنند، سرسختانه از چنین گروه‌هایی حمایت می‌ کند.
حاتمیان ادامه داد: طرز تفکر جریان ‌های تکفیری این است که مسلمانان را به علت اینکه اعتقاد و توسل به پیامبر اسلام (ص) و اولیای الهی دارند و یا شفاعت‌ خواهی می‌کنند، متهم به کفر و شرک می ‌کنند.
وی به بررسی عوامل پیدایش و شکل گیری جریان های تکفیری پرداخت و گفت: عوامل درون فرقه ای و ساختاری، عوامل خارج ساختاری، مصادره واژه های هجرت، جهاد، شهادت و تشکیل خلافت رسول الله و مطالبه حاکمیت الهی از عوامل گسترش جریان های تکفیری است.
دوره آموزشی با هدف آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و خطر جریان های تکفیری، ارتقای سطح دانش و آگاهی فراگیران در زمینه عقاید و آداب و رسوم مذاهب اسلامی و ایجاد همگرایی بین بدنه جامعه مذاهب اسلامی به منظور خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام در بندرعباس برگزار شد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.