به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد سعید نژاد در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: این ظرفیت دو برابر ظرفیت کنونی این بندر است.

وی ادامه داد: درمرحله سوم توسعه این بندر سه اسکله صادرات مواد نفتی در این بندر ساخته می ‌شود.

وی گفت: تمرکز وزارت راه و شهر سازی بر انتقال کالا به وسیله شبکه ریلی از بندر شهید رجایی است تا با توسعه حمل و نقل ریلی کالا در مسیر جنوب به شمال بر سرعت و کیفیت حمل و نقل کالا افزوده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: بندر شهید رجایی محور توسعه دریا محور اقتصاد کشور در برنامه ششم است.

محمد رضا رضایی افزود: انتخاب بندر شهید رجایی در اولین سفر دوره‌ای اعضای کمیسیون عمران به بنادر کشور به لحاظ اهمیت این بندر در بحث ترانزیت، ترانشیب و قرار گرفتن در یکی از نقاط استراتژیک دنیا است.

رییس کمیته بندری و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس نیز در این بازدید گفت: معتقدیم اگر دولت در بندر شهید رجایی سرمایه گذاری های بیشتری انجام دهد، نه تنها استان هرمزگان بلکه کل کشور می تواند از منافع آن بهره مند شود و وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد.

حسین هاشمی تختی با اشاره به اهمیت منطقه ای و بین المللی بندر شهید رجایی گفت: این بندر می توان به بندر هاب منطقه تبدیل شود.

هاشمی تختی همچنین خواستار توسعه بنادر کوچک منطقه همچون بندر لنگه و جاسک به موازات توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی کشور شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس اظهار داشت: در بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد وزارت بنادر و دریانوردی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که می‌تواند توسعه بنادر و افزایش درآمد کشور از بنادر و دریانوردی را بدنبال داشته باشد.

وی افزود: اعضای کمیسیون عمران بدنبال تعامل با دولت و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بنادر و رونق اقتصادی دریا محور هستند.

مدیر کل بنادر و دریاوردی هرمزگان نیز در این بازدید گفت: ظرفیت کنونی بندر شهید رجایی ۱۰۰ میلیون تن ا. و ۷ و نیم میلیون کانتینر است و با اتمام مرحله سه بندر شهید رجایی در چهار سال آینده ظرفیت بندر به ۸ میلیون کانتینر افزایش می‌یابد.

اله مراد عفیفی پور افزود: اکنون ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بنادر کشور ۲۰۰ میلیون تن است که نیمی از آن در بندرشهید رجایی است.

رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس با همراهی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سفر به هرمزگان از مجتمع بندری شهید رجایی در بندرعباس بازدید کردند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 705038
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.