به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور اخلاقی پور سه شنبه در جمع تشکل های مردمی فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: با طرد فرد معتاد از خانواده و جامعه وی به سمت گروه دوستان معتاد سوق داده می شود که این ارتباط خطرناک ترین مساله برای تشدید وضعیت نامناسب آن فرد است.
وی ادامه داد: نیاز انسان به ارتباطات اجتماعی تا این حد ضروری است که اگر برای فردی امکان ارتباط با سایر انسان ها وجود نداشته باشد به ارتباط با حیوانات روی می آورد.
اخلاقی پور تصریح کرد: حمایت روانی از افراد مبتلا به بیماری اعتیاد بیشترین تاثیر را بر روند پیشگیری از بازگشت آنها به سمت اعتیاد دارد که در این زمینه نهاد خانواده دارای بیشترین نقش است.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، افزود: این امر زمانی محقق می شود که خانواده ها شیوه رفتار و برخورد با فرد معتاد در میان خود را بدانند.
وی با بیان اینکه در آگاهی رسانی به جامعه در خصوص اعتیاد بیشتر بر عوارض جسمی و روانی این مساله اشاره می شود، گفت: در کنار این آگاهی باید خانواده ها و افراد در معرض آسیب نسبت به تبعات اجتماعی و اقتصادی اعتیاد نیز مطلع شوند.
این مقام مسئول تاکید کرد: در این زمینه ها نیازمند روش های نوین آموزشی هستیم تا تاثیرگذاری لازم بر مخاطب صورت پذیرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان اظهار کرد: راه اندازی سامانسرا برای زندانیان آزاد شده بدون محل اسکان، در استان هرمزگان ضروری به نظر می رسد.
وی ادامه داد: تا این دسته افراد بتوانند در بازه زمانی اسکان در سامانسرا آموزش ها وآگاهی مورد نیاز را دریافت کرده و آمادگی لازم برای بازگشت مجدد به جامعه را پیدا کنند.
وی بیان داشت: پیشنهاد طرح راه اندازی این سامانسرا از سوی اداره کل امور اجتماعی استانداری به وزارت کشور ارسال شده که امیدواریم با همکاری اداره کل زندان ها پیگیری و به سرانجام برسد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.