به گزارش ایرنا ،اسحاق جهانگیری در سفری 2 روزه و به منظور بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی و گردشگری عصر امروز (دوشنبه) وارد جزیره کیش شده است .
آخرین طرحی که جهانگیری آن را افتتاح کرد مجموعه آوای خلیج فارس است که بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی کشور به شمار می رود.
این مجموعه دارای قابلیت هایی چون لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته است که آن را از سایر آب نماهایی که تا کنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته تر و کامل تر می سازد.
این طرح با حجم سرمایه گذاری 525 میلیارد ریال در فضایی به وسعت 35 هزار متر مربع و یک هزار و 400 متر مربع اسکله هلالی در شمال شرقی کیش ساخته و تجهیز شده است.
فواره های آب نما متحرک ، جایگاه تماشاچیان برای یک هزار و 500 نفر ، آمفی تئاتر ساحلی ، مرکز بازی کودکان، رستوران ازجمله بخش های این مجموعه فرهنگی و گردشگری است.
این طرح برای 50 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است
دراین سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی ، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی،جهانگیری و علی عابد زاده رئیس سازمان هوایمایی کشوری وی را همراهی می کنند.
اسکله 35 هزار تنی ، کشتی اقیانوس پیمای سانی ، شهرک مسکونی فاز 3 نوبنیاد، کلیه هور تا کشتی یونانی ، پروژه مسکن سبز از طرح هایی است که امروز جهانگیری از آنها بازدید کرد .
فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی نیز از طرح هایی است که روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
1630*1641/6048 خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.