به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله مراد عفیفی پور در همایش حفاظت و امنیت بنادر هرمزگان که با حضور مدیرکل اطلاعات استان و جمع بسیاری از نیروهای حراست بنادر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت های بزرگ جهان به دنبال اعمال نفوذ و حاکمیت در خلیج فارس هستند و در این میان بندر شهید رجایی از جایگاه بسیار حساسی برخوردار است.
وی افزود: نیروهای حفاظت و حراست بنادر، چشم های بیدار کشور در حوزه تجارت دریایی هستند که باید نسبت به تهدیدات فیزیکی و مجازی توانمندی و آگاهی خود را افزایش دهند.
عفیفی پور تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی، شرایطی امنی در بندر شهید رجایی فراهم شده و هزاران نفر در این مجموعه بزرگ اقتصادی با آرامش مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل اطلاعات هرمزگان نیز در این نشست به تشریح شرایط حساس منطقه در مقطع کنونی و همچنین ضرورت مقابله با گروه های تکفیری پرداخت.
حجت الاسلام سلیمی بندر شهید رجایی را از جمله مهم ترین گلوگاه های اقتصادی و تجاری کشور عنوان کرد و گفت: این بندر همواره مورد طمع دشمنان بوده و هست که باید در مباحث امنیتی دقت و مراقبت کرد.
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان راهکارها و راهبردهایی را در راستای ارتقاء حفاظت و امنیت بنادر استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی تبیین کرد.
رییس حراست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء دانش اطلاعاتی و اشراف یافتن نیروهای حراستی و حفاظتی نسبت به مسایل روز عنوان کرد.
حسن دادور افزود: حفاظت از دارایی های سازمان بنادر، کشتی ها و میلیاردها تومان سرمایه مردم در بنادر وظیفه خطیری محسوب می شود که باید تلاش کنیم تا امنیت پایدار را در بندر شهید رجایی و بنادر تابعه حاکم کنیم.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.