به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد افشاری نژاد یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: این همایش روز سه شنبه بیستم تیرماه سال جاری همرمان با روز جهانی جمعیت در سالن فارابی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش از اساتید و سخنرانان صاحب نظر در حوزه جمعیت دعوت بعمل آمده و مقالاتی مرتبط با محورهای همایش توسط مدعوین ارائه می گردد .
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: برگزاری نمایشگاه با همکاری انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان و همکاری آسایشگاه سالمندان تازیان بندرعباس از جمله برنامه های جنبی این همایش می باشد.
افشاری نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته در سال های اخیر سیاست های کاهش جمعیت را به شیوه های مختلف به کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته پیشنهاد داده اند ، در حالی که خود این کشورها سیاست های کاهش جمعیت را در گذشته انجام داده و در حال حاضر دچار مشکلات فراوانی شده اند.
وی با بیان اینکه ساختار خانواده و نظام اجتماعی، اصلی ترین و بدیهی ترین محصول و تولید مقوله جمعیت است، گفت: این امر شکل دهنده مولفه های مختلف زندگی همانند فرهنگ، اقتصاد و اجتماع و سیاست به شمار می رود.
این مقام مسئول بیان داشت: از همین رو طبیعی است که بررسی سیر تحولات جمعیت در ابعاد مخلتف کمی و کیفی مورد توجه همگان و نیاز حیاتی ارکان مختلف جوامع بشری قرار داشته باشد.
افشاری نژاد تاکید کرد: جمعیت جوان و برخورداری کشور از یک نمای جوان و پر نشاط، یکی از مهمترین شاخص ها و سرمایه های یک کشور است که می تواند حرکت و پیشرفت کشور را سرعت بخشد.
لازم به ذکر است، بر اساس سرشماری 1395 جمعیت استان هرمزگان به یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر رسیده که این رقم معادل 2.2 درصد از جمعیت کل کشور است.
لازم به ذکر است، 11 ژوئیه برابر با 20 تیرماه مصادف با روز جهانی جمعیت است که این روز با هدف آگاهی از مسائل مرتبط با جمعیت نامگذاری شده است.
جمعیت جهان از دو میلیارد و 500 میلیون نفر در سال 1950 میلادی به هفت میلیارد نفر در سال 2011 میلادی افزایش یافت که این مساله نیاز جدی به توسعه پایدار، توسعه شهری،‌ دسترسی به خدمات بهداشتی و قدرت بخشیدن به جوانان را بیش از پیش ضرورت بخشید.
در سال 1989 میلادی،‌ سازمان ملل متحد پیشنهاد داد تا با تمرکز و توجه جدی بر مسائل جمعیتی حول محور برنامه‌ها و سیاست‌های کلی توسعه‌ای و نیاز جدی به یافتن راه حل برای این معضل 11 ژوئیه به عنوان «روز جهانی جمعیت» از سوی تمام کشورهای جهان در نظر گرفته شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.