به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری دوشنبه با اشاره به بیست و نهمین سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای ایرباس پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، افزود: این جنایت پشت پرده مدعیان حقوق بشر آمریکایی را به خوبی نشان داد و ثابت کرد حقوق انسان ها برای دولت آمریکا مفهومی ندارد.
وی ادامه داد: کشتار بیش از 290 انسان بی گناه، جنایتکار بودن دولت آمریکا و دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران را به اثبات رساند.
جادری بیان داشت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران نمونه ای بارز از نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی از سوی دولت ایالات متحده آمریکاست و برای همیشه کشتار این انسان ها، لکه ننگی برای دولت آمریکا در طول تاریخ خواهد بود.
وی تصریح کرد: تنها همین اقدام دولت آمریکا در کشتن 290 انسان بی گناه را می توان دلیل و سندی محکم در جنایتکار و تروریست بودن دولت آمریکا دانست.
استاندار هرمزگان گفت: اینجانب سالروز این واقعه دردناک را به خانواده های معظم شهدای واقعه 12 تیر تسلیت می گویم و زنده نگه داشتن یاد این شهدای مظلوم، موجب رسوایی آمریکای جنایتکار در تاریخ خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در حمله ناو آمریکایی وینسس به هواپیمای ایرباس پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی بر فراز خلیج فارس که در 12 تیر ماه سال 1367 به وقوع پیوست 290 نفر که مسافر پرواز بندرعباس به دبی بودند به شهادت رسیدند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.