شهادتگاه 290 مسافر هواپیمای ایرباس که 12 تیر سال 67 ازسوی ناو جنگی آمریکا با اصابت 2 موشک به شهادت رسیدند؛ صبح دوشنبه با حضور مسئولان و خانواده های شهدا در آبهای خلیج فارس گلباران شد.

به گزارش ایلنا  در این مراسم پس از نواختن مارش عزا و سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت کنندگان با نثار شاخه های گل محل شهادت 290 مسافر در حوالی تنگه هرمز و هنگام در آبهای استان هرمزگان را به یاد آنان گلباران کردند.

در این مراسم علی رئوفی معاون هماهنگی اموراقتصادی توسعه منابع استانداری هرمزگان احمد پویافر فرماندار بندرعباس، و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان حضور داشتند.

شرکت کنندگان صبح امروز به وسیله یک فروند شناور داریوش از اسکله شهید حقانی بندرعباس عازم محل مراسم شدند.

از مراسم گلباران محل شهادت 290 مسافر هواپیمایی ایرباس هم شماری از خبرنگاران و عکاسان و همچنین شبکه خبری کی یو دو ژاپن گزارش و فیلم و عکس تهیه کردند.

ایرباس

 دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با دو موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر امریکا قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک به شهادت رسیدند.

در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد.

ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) از مسائل سیاسی به دور نمانده و به جای بررسی فنی و ارائه طریق به شورای امنیت به ابراز تأسف و تسلیت به بازماندگان سانحه پرداخت./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.