به گزارش ایرنا، سیروس اسدپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان حاجی آباد افزود: 58 هزار تن از این محصولات به ارزش 700 میلیارد ریال بصورت تضمینی و 23 هزار تن به ارزش 180میلیارد ریال در قالب توافقی خریداری شده است.
وی بیان داشت: این محصولات بیشتر شامل گندم، کلزا، گوجه فرنگی و خرما که از کشاورزان خریداری شده و در بازارهای داخل و خارج استان به فروش رسید.
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه خرید و فروش محصولات کشاورزی اقدامی در راستای حذف واسطه‌ گری خرید و فروش محصولات کشاورزی است، اظهارکرد: سه هزار و 900 تن از انواع محصول کشاورزی خریداری شده درغرفه‌های دائمی و موقت عرضه شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف خرید توافقی در واقع کمک به کشاورزان و دامداران در بازاریابی و بازار رسانی محصولات، جلوگیری از زیان دولت از طریق کاهش دامنه خریدهای تضمینی و کاهش فاصله تولید به مصرف است.
اسدپور اظهارکرد: طرح خرید تضمینی توافقی محصولات کشاورزی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت به منظور تنظیم بازار و بخشش کشاورزی و همچنین رسیدگی به اقتصاد روستایی در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفته است.
وی یادآورشد: همچنین در سال گذشته چهارهزار و 500 تن کود شیمیایی و هشت هزار تن سبوس برای حمایت از تولیدات کشاورزی و دامپروری و 126 میلیون لیتر مواد سوختی شامل نفت گاز، نفت سفید و بنزین بین روستائیان توزیع شد.
بیش از 135 هزار نفر در هرمزگان عضو 140 تشکل و تعاونی روستایی هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.