احمد محمودی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا' افزود: 12 تیرماه سال 1367 در حافظه تاریخی ملل جهان، یادآور یک حادثه تلخ و دردناک و جنایتی بزرگ است که خوی وحشیگری و چهره و ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پدیدار ساخت.
وی با محکوم کردن این جنایت وحشیانه و غیر انسانی شیطان بزرگ، بیان کرد: آمریکای جنایتکار با مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن 290 سرنشین بی دفاع و بی گناه، فاجعه ای عظیم، هولناک و فراموش ناشدنی را رقم زد.
محمودی با اشاره به اینکه شیطان بزرگ همواره ملت ایران را به جرم استقلال خواهی و سلطه ناپذیری، آماج آلوده ترین و کثیف ترین اقدامات وحشیانه و غیر انسانی قرار داده است، خاطر نشان کرد: آمریکای جنایتکار و مدعی دروغین حقوق بشر، در اقدامی ننگین و ددمنشانه با مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، 290 انسان مظلوم و بی دفاع را از حق حیات محروم کرد.
فرماندار رودان اضافه کرد: آمریکای جنایتکار هیچگاه به خاطر گرفتن حق حیات از زنان، کودکان و افراد غیرنظامی، عذر خواهی نکرده و با اعطای نشان لیاقت به ویلیام راجرز نشان داد این حمله غیر انسانی و وحشیانه مورد حمایت کاخ سفید بوده و است.
محمودی مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو دریایی آمریکا را یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: واقعیت های حادثه 12 تیرماه سال 1367 و جنایت آمریکا در به شهادت رساندن 290 انسان بی گناه باید به درستی و روشنی در سطح بین المللی انعکاس یابد تا جهانیان با این اقدام جنایتکارانه و ضد بشری استکبار جهانی به خوبی آشنا شوند.
محمودی در پایان بر لزوم و ضرورت بازخوانی و تبیین ابعاد مختلف این جنایت آمریکا برای نسل نوجوان، جوان و افرادی که فضای دهه نخست انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده اند، تاکید کرد.
در ساعت 10 صبح روز 12 تیر 1367 خورشیدی هواپیمای ایرباس به شماره پرواز 655 از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد، هنوز 10 دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع 12 هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند.
در این پرواز ناتمام تمامی سرنشینان هواپیما اعم از مرد، زن و کودک جان باختند.
در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.