امید ذاکری شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 98 هکتار از اراضی مذکور در مراحل اولیه و قبل از تصرف و 113 هکتار نیز در قالب اجرای احکام زمین‌های تصرفی سنواتی‌ رفع تصرف شده است.
ذاکری با اشاره به این که فرهنگ سازی و آموزش از عوامل مهم در پاسداشت انفال و عرصه های منابع طبیعی توسط مردم است ، بیان داشت: باتوجه به سیاست سازمان مبنی بر حفاظت مشارکتی مردم نقش مهمی در حفظ عرصه ها و منابع طبیعی دارند.
وی با قدردانی از مراجع قضایی ، عوامل انتظامی و دستگاه های متولی در همراهی با این مجموعه خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای کاهش تصرف زمین های ملی اتکای عملیاتی خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری بنا نهاده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی ، یگان حفاظت در شهرستان ها اقدام به گشت زنی و مراقبت های منظم و دوره ای در مناطق مختلف می کند.
ذاکری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد با پدیده تخریب و زمین خواری ، تصریح کرد: منابع طبیعی هرمزگان هرگونه تخریب و تصرف ملی را از طریق کارشناسان خود پیگیری و با این موارد از طریق مجاری قانونی به صورت جدی برخورد می کند.
مدیرکل منابع طیعی هرمزگان خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای جلوگیری از هرگونه تخلف و تصرف به زمین ملی حتی در روزهای تعطیل نیز از آماده باش کامل برخوردار است.
وی بیان داشت: اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان های هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن 1504 می باشند.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.