به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهارداشت: شلیک موشک به هواپیمای ایرانی حامل انسان های بی پناه و کشتن صدها افراد بی گناه در این فاجعه، نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر بوده است و ادعای دروغین آمریکا که گفته است اشتباهی رخ داده را بار دیگر محکوم می کنیم.
وی در ادامه به پیروزی سپاه در حمله به مقر داعش اشاره کرد و گفت: انصافا نیروهای سپاه عزت آفریدند و با این پیروزی، دشمن بیشتر از قبل ما را شناخت که ما حرف نمی زنیم بلکه عمل می کنیم.
امام جمعه بندرعباس اظهارکرد: شلیک موشک های سپاه به مقر داعش جانانه و به موقع بود و داعش بداند آن جا هم از تیررس ما خارج نیست و از صدها کیلومتر دقیق زده شد.
وی ادامه داد: آن هایی که علیه نظام و ملت ما یاوه می گویند که به جامعه اهل سنت اهمیت داده نمی شود و سوال می کنند که آیا فلسطین و غزه شیعه بودند یا نه، بدانند که شیعه و اهل سنت در کشور ایران با هم متحد هستند و در سیاست بین المللی به راستی از حق مظلوم حمایت می کنند و با ظالم می جنگند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان، همچنین به آن هایی که می گویند چرا ایران باید موشک کلیپ داشته باشد، هشدار داد: در دنیایی که امروز ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین بیش از 50 هزار سلاح هسته ای در اختیار دارند و تا بن دندان مسلح هستند چرا ما نباید موشک داشته باشیم.
وی در ادامه به مدیریت مصرف آب اشاره داشت و گفت: صرفه جویی در مصرف آب باید در اولویت خانواده ها باشد اما بی آبی در کنار دریا برای ما ننگ است که دولت مکلف است این مشکل را حل کند.
وی گفت: باید مدیریت جمعی برای بحران بی آبی در هرمزگان صورت گیرد و یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار، مطالبه آب باشد و ائمه جمعه نیز در خطبه ها و سخنرانی ها این مشکل را بیان کنند و رسانه ها نیز آن را منعکس کنند.
در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره 'هنگام' مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر آمریکا گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.
در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.
جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد.
ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) از مسائل سیاسی به دور نمانده و به جای بررسی فنی و ارائه طریق به شورای امنیت به ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان سانحه پرداخت.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.