به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رضا ترابی چهارشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری هرمزگان که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار داشت: بی تردید تحقق دستاوردهای پاسداران انقلاب در مقابله با شرارت های جریانات تکفیری تروریستی بدون ایفای نقش فعال و پیشتاز دستگاه قضایی در دفع توطئه‌ها با محاکمه و مجازات اخلالگران امکان پذیر نبود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر استان هرمزگان در نتیجه عملکرد ممتاز دستگاه قضایی در حمایت، هماهنگی و همراهی با دستگاه های نظامی و امنیتی در نهایت امنیت به سر می برد.
سردار ترابی هفته بزرگداشت قوه قضائیه را یادآور حادثه تروریستی و جنایتبار هفتم تیر به عنوان سند مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه شصت برشمرد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید مظلوم دکتر بهشتی به تشریح اهداف و برنامه های دشمن به منظور تضعیف قوه قضائیه و سپاه پاسداران به عنوان خط مقدم حفاظت از امنیت مردم و کیان نظام مقدس اسلامی پرداخت.
حجت الاسلام محمد صادق اکبری بیان داشت: تضعیف و نادیده گرفتن جایگاه قوه قضائیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان استوانه های امنیت کشور فضا را برای فعالیت خرابکارانه تبهکاران ،مجرمین و برهم زنندگان امنیت مردم فراهم می سازد.
وی تاکید کرد: ارتقاء شاخص امنیت و دستیابی به عمران،آبادانی و توسعه جز با همکاری مردم و تلاش مسئولان حاصل نخواهد شد.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تمسک و توجه به فرهنگ ایثارگری و روحیه انقلابی سبب شده دستگاه قضایی با وجود تمامی کاستی ها در امکانات و اعتبارات مالی ،تلاش خود را به منظور اعتلای نظام مقدس اسلامی به کار بندد و موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم سازد.
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: برخورداری از امنیت پایدار در سطح استان هرمزگان مرهون هماهنگی و برنامه ریزی در عملکرد دستگاه قضایی ، سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی و انتظامی و تعامل بین بخشی در حوزه های مختلف می باشد.
در شامگاه 7 تیر سال 1360 آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور که در آن زمان بلند پایه ‌ترین مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد در حادثه بمب ‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان مجاهدین خلق در حین سخنرانی به شهادت رسید.
جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر بهشتی، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه، شورای فرهنگ عمومی کشور هفته اوّل تیرماه را بعنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری کرد.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داده بود.
در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استانهای کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
سپاه پاسدارن در بیانیه خود گفته است که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.