سید حسن حسینی سه شنبه درمصاحبه باخبرنگار ایرنا وسعت زمین های زراعی این استان را درمجموع 80هزار هکتار عنوان کرد و افزود: ازاین سطح 52هزارهکتار آن به کشت سبزی وصیفی خارج از فصل و مابقی به کشت گندم، کلزا، کنجد و دیگر گیاهان اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: به دلیل اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و رعایت تاریخ کشت محصولات از سوی کشاورزان، تولیدات سال زراعی جاری(شهریور 95تا شهریور96) نسبت به سال زارعی قبل از آن 20درصد افزایش یافته است.
حسینی از هندوانه ، بادمجان ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، خیارسبز و پیاز بعنوان مهمترین محصولات خارج از فصل هرمزگان نام برد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یکی از مهمترین برنامه های این سازمان را در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال توسعه فضاهای گلخانه ای و معرفی گونه های گیاهی جدید واقتصادی به بهره بردارن عنوان کرد.
به گفته این مقام مسوول درسازمان جهادکشاورزی هرمزگان محصولات تولیدی سبزی و صیفی خارج از فصل این استان علاوه بر بازار داخل به کشورهای آسیای میانه ، روسیه ، افغانستان ، اکراین و عراق نیز صادر می شود.
وی همچنین با اشاره به پا یان فصل برداشت گندم افزود: بیش از 62هزارتن محصول از گندم زارهای این استان برداشت شد.
حسینی با اشاره به کاهش 400هکتاری سطح زیر کشت گندم افزود: میزان برداشت محصول از گندم زارهای این استان در سال زراعی جاری (مهر95تامهر96) نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل از آن 5درصد افزایش نشان می دهد.
وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 160هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 300هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
6149/6048
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.