به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان بر ضرورت انجام کار فرهنگی و تبلیغاتی در مبارزه با قاچاق تاکید و بیان داشت: باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، علمای دینی، رسانه ها و صدا و سیما برای انجام کار فرهنگی و تبلیغاتی در راستای مبارزه با قاچاق بهره ببریم.
وی اظهار داشت: تغییر نگاه و رویه نسبت به مبارزه با قاچاق در دولت یازدهم اتفاق افتاد و در این دولت اقدامات اصلاحی و پیشگیری در زمینه مبارزه با قاچاق نتایج خوبی در پی داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: با اقدامات انجام شده میزان قاچاق کالا و ارز از 25 میلیارد دلار در سال 92 با کاهش 50 درصدی به 12 و نیم میلیارد دلار رسیده که همه دستگاه های مسئول در این زمینه کار و تلاش کردند.
جادری با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: نیاز است در این هفته برنامه های مناسب تولید و گزارش های مربوطه از طریق رسانه ملی پخش شود.
وی خواستار تدوین شیوه نامه طرح کوله بری کالا در هرمزگان شد و گفت: چنین طرحی برای مرزهای زمینی تدوین و اجرایی شده و برای مرزهای دریایی هرمزگان می توان مقدار مشخصی مبادله و جا به جایی کالا از طریق شناورهای سبک تعیین کرد.
جادری اضافه کرد: اجرای چنین طرحی می تواند شرایط مناسبی برای تامین معیشت مردم مرزنشین در سواحل هرمزگان فراهم کند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر، هرمزگان امروز به عنوان استانی پیشرو در مبارزه با قاچاق معرفی می شود.
وی با بیان اینکه برای از بین بردن باندهای اصلی قاچاق باید برنامه ریزی شود، گفت: دستگاه های مسئول با سرباندهای اصلی قاچاق برخورد و مبارزه کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.