به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد یکشنبه به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی در جمع روحانیان و مبلغان استان افزود: همچنین 175 باب خانه عالم در روستاهای هرمزگان در دست ساخت بوده که ساخت و ساز این تعداد خانه عالم و تجهیز آن به نسبت جمعیت روستایی استان ناچیز است.
وی بیان داشت: هدف اصلی ساخت خانه های عالم، استقرار روحانی در روستا در دراز مدت، برگزاری نمازهای جماعت، پاسخ به شبهه های فکری و اعتقادی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: روستاهای پر جمعیت برای ساخت خانه عالم و تکمیل خانه های عالم نیمه تمام باید در اولویت باشد و سطح مشارکت مردم هم در ساخت و تکمیل خانه های عالم در روستاها بیش از پیش افزایش یابد.
انصاری راد با اشاره به اینکه در کنار اعزام مبلغ دینی به نقاط استان باید ساخت خانه عالم هم درنظر گرفته شود، گفت: هم اکنون بیش از 260 روحانی مستقر و هجرت در روستاهای استان فعالیت دارند.
وی همچنین از شناسایی و اعطای کد به هیات های مذهبی استان خبرداد و گفت: ساماندهی هیات های مذهبی یکی از وظایفی است که سازمان تبلیغات اسلامی عهده دار آن بوده که تاکنون بیش از 1400 هیات مذهبی شناسایی و کد اعطا شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: با توجه به اعتبارات اندک این نهاد، در زمینه حمایت مالی از هیات های مذهبی جهت برگزاری برنامه های خود با مشکلاتی مواجه هستیم اما سعی شده در حد امکان از این هیات ها حمایت مالی شود تا در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی خروجی خوبی داشته باشند.
حجت الاسلام انصاری راد بیان داشت: افزایش تعداد موسسه های قرآنی و فعالیت های قرآنی کانون های مساجد در سال های اخیر متناسب با برنامه انجام شده که در این راستا بیش از 300 موسسه تشکیل و در حال فعالیت هستند.
وی بیان داشت: با فعالیت این موسسات قرآنی و همچنین فعال کردن برنامه های مجازی استقبال خوبی از شرکت کنندگان در زمینه تفسیر قرآن و راه اندازی گروه های مجازی در سازمان تبلیغات اسلامی شده است.
استان هرمزگان یکهزار و 730 روستا دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.