به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری یکشنبه با حضور در مجتمع خودکفایی زندان مرکزی بندرعباس افزود: جرم در مرحله نخست زندگی خود مجرم را نابود می کند و مسیر بی سرانجامی است که جز تباهی عمر چیز دیگری ندارد.
وی بیان داشت: مجرم باید با عزم و اراده، راهی که به خطا و اشتباه رفته است، را جبران و در مسیر قانون حرکت و زندگی کند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهارکرد: رافت اسلامی همواره متوجه مددجویانی خواهد بود که پشیمان از گذشته خویش و در صدد جبران آن هستند، اما ارتکاب مجدد جرم جایی برای گذشت باقی نخواهد گذشت.
مدیرکل زندان های هرمزگان هم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و قدردانی از توجه و حمایت های رئیس کل دادگستری استان گفت: با جدیت و حسن توجه دستگاه قضا در استان و بهره گیری از ساز و کارهای قانونی، به زودی شاهد کاهش محسوس جمعیت کیفری در زندان ها خواهیم بود.
اکبر سلیمانی افزود: با کاهش عناوین مجرمانه، پرونده های کیفری هم کاهش می یابد و نتیجه آن کاهش جمعیت کیفری زندان ها خواهد بود.
وی بیان داشت: در بعضی موارد با زندانی شدن افراد، منجر به فروپاشی خانواده ها می شود که نیاز است از مجازات های جایگزین حبس، بهره برداری بیشتری شود.
از ابتدای سالجاری تا قبل از ماه مبارک رمضان 20 زندانی با 2 میلیارد ریال بدهی از زندانهای هرمزگان آزاد شدند و هم اکنون 136 زندانی به دلیل جرایم غیرعمد در زندان های استان بسر می برند که این آمار با برگزاری جشن های گلریزان در سطح استان از سوی ستاد دیه و کمک خیران کاهش می یابد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.