به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید حسین داودی شنبه شب در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه ها از جمله دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت در هرمزگان است که با اعتباری افزون بر 308 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی بیان داشت: از جمله پروژه های مذکو 76 خانه بهداشت، 20 آزمایشگاه، 20 واحد مرکز روستایی، مراکز شهری، مجتمع دندانپزشکی، پنج اورژانس بیمارستانی، چهار کلینیک تخصصی ، مرکز غربالگری سرطان است.
داودی تکمیل و ارتقاء بیمارستان جاسک از 32 به 64 تختخواب، توسعه بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا بندرعباس با افزایش 40 تخت و توسعه بخش اعصاب و روان کودکان در این بیمارستان را از دیگر پروژه های قابل افتتاح عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطرنشان کرد: 263 پروژه در حوزه بهداشت استان در دست اقدام است که عمده ترین آنها پروژه های 50-50 استانی (50 درصد اعتبارات سهم وزارت بهداشت و 50 درصد از اعتبارات استانی) می باشد که اوایل سال 97 افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان با بیان اینکه در دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول سلامت هزینه 37 درصدی خدمات درمانی از جیب مردم به سه درصد در جمعیت روستایی و شش درصد در جمعیت شهری رسید، عنوان کرد: طرح تحول سلامت با هدف کاهش هزینه درمانی از جیب مردم، توسعه خدمات تخصصی و توسعه منابع فیزیکی بوده است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه خدمات تخصصی 375 پزشک متخصص را در دوران طرح تحول سلامت به استان هرمزگان اضافه و از این تعداد 131 نیروی متخصص را در بیمارستان‌های استان مقیم کرده‌ایم.
داوودی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای توسعه منابع فیزیکی در سطح استان در این دوره هزار و 490 پروژه تجهیز، تکمیل و احداث ، اضافه شدن 200 تخت بیمارستانی و 45 تخت مراقبت‌های ویژه، ساخت و راه‌اندازی 17 اتاق زایمان یک نفره، تهیه سه دستگاه ام‌آر‌آی، یک دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی، سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، 7 دستگاه رادیولوژی دیجیتال، تکمیل و ساخت و تجهیز 252 محل زیست پزشکان، ماماها و مراکز روستایی را داشته‌ایم.
وی با اشاره به اصلاح ساختار و تشکیلات نیروی انسانی در بیمارستانهای هرمزگان، گفت : 3 هزار و 148 پست سازمانی جدید در بیمارستانهای استان ایجاد شده است که در مجموع تاکنون بیش از 6 هزار 575 پست به بیمارستانهای استان اختصاص یافته است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.