به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشوردراین مراسم با اشاره به طرح های وزارت نفت درخصوص توسعه پالایشگاههای نفت و گاز گفت: این طرح شامل سه پست اسکله نفتی از نوع شمع و عرشه با هدف افزایش صادرات فرآورده های نفتی با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.
محمد سعید نژاد ، هزینه پیش بینی شده اولیه پیمان ساخت سه پست اسکله به همراه احداث پل دسترسی، خطوط انتقال به آنها و احداث راه دسترسی و خطوط انتقال تا ابتدای پل دسترسی را در مجموع 164 میلیارد تومان ذکر کرد.
وی ، مدت در نظر گرفته شده برای احداث این طرح را 24ماه عنوان و از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (قرب نوح) بعنوان پیمانکار آن نام برد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ، هدف از احداث این سه پست اسکله را صادرات سالیانه 34میلیون تن فرآورده نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها عنوان کرد که درصد بالای آنها در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بندرعباس تولید می شود.
عملیات اجرایی مونتاژ ۱۵ دستگاه تجهیزات استراتژیک کانتینری ساخت صنایع داخلی از دیگر برنامه‎ هایی بود که هم زمان با سفر معاون وزیر راه وشهرسازی به بندرعباس در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شد.
این درحالی است که اوایل بهار امسال نیزبا امضای قراردادی به ارزش 100 میلیارد تومان با بخش خصوصی مقدمات صادرات بخشی از فرآورده های نفتی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از طریق اسکله اختصاص منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس فراهم شد.
طبق این قرارداد شرکت ' بناگستر کرانه' متعهد شده طی شش ماه زیرساخت های لازم را آماده کند تا طی پنج سال آینده افزون بر22 میلیون تن فرآورده های تولیدی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از طریق اسکله های اختصاصی این منطقه به بازارهای هدف صادر شود.
مجتمع بندری شهید رجایی بعنوان نقطه اصلی کریدور شمال جنوب و دسترسی به آزادراه و راه آهن در مجاورت سه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس و گاز سرخون و قشم قرار دارد که با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده قرار است سالانه بخشی از فرآورده های تولیدی آنها از طریق این مجتمع بندری صادر گردد.
در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح'محمد آشوری' عضو هیات رییسه مجلس، 'حسین هاشمی تختی' رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، معاونان و اعضای شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جمعی از مسئولان استانی و مدیران شرکت های مستقر در بندر شهید رجایی حضور داشتند.
6149/6048
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.