به گزارش ایرنا محمدپور فخری روز چهارشنبه درگفت وگوبا خبرنگاران افزود: برای نصب این جک ها، هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان داشت: این جک ها در راستای ارتقای بهره وری، افزایش ضریب ایمنی در عملکرد تجهیزات و سرعت عمل در فرایند تعمیرات و نگهداری لکوموتیوها نصب شده است.
مدیرکل راه آهن هرمزگان اظهارکرد: مرحله نخست نصب این جک ها چند ماه پیش در سوله تعمیرات لکوموتیو سیرجان انجام و به بهره برداری رسید.
پور فخری گفت: پیش از این برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری لکوموتیوهای چینی بر روی جک های 120 تنی باید بخش هایی از لکوموتیو(هردو بوژی) پیش از قرار گرفتن بر روی جک دمونتاژ و سوخت لکوموتیو نیز تخلیه می شد.
وی ادامه داد: این امر باعث صرف زمان طولانی در 2 مرحله پیش و پس از عملیات، اشغال ماندن طولانی مدت جک ها، کاهش بهره وری لکوموتیوها و همچنین آلودگی محیط و سوخت مصرفی جهت استفاده مجدد می شد.
روزانه افزون بر 70 رام قطار باری و سه تا پنج رام قطار مسافری در مسیر بندرعباس به مقصد تهران، اصفهان و مشهد تردد می کنند و در هر روز چهار هزار مسافر از راه آهن هرمزگان به صورت رفت و برگشت تردد دارند.
در سال گذشته (سال 95)، 820 هزار نفر از خطوط ریلی از بندرعباس به مقصد تهران، مشهد، اصفهان و یزد برای سفرهای خود بهره گرفته اند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.