به گزارش یکشنبه خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی در دومین نشست کمیته مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است، عنوان کرد: مهمترین بخش تاثیرگذار در اقدامات فرهنگی مبارزه با مواد مخدر، تقویت سازمان های مردم نهاد است که در پیشگیری از اعتیاد موثر هستند.
اکرمی ادامه داد: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با استفاده از نظرات کارشناسان ادارات و اعضای سازمان های مردم نهاد باید برنامه های قابل اجرا و قابل سنجش در زمینه های آموزشی، اجتماعی کردن و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را ارائه و اجرایی کند.
وی با اشاره به وجود مخاطبانی که به راحتی می توان آنها را تحت آموزش قرار داد، افزود: معلمان و دانش آموزان در مدارس، کارمندان ادارات و کارگران شرکت ها و کارخانه ها و زنان خانه دار از جمله گروه های هدفی هستند که می توان آموزش های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را به آنها ارائه داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ادامه داد: برنامه های آموزشی برای این جوامع هدف باید با مشارکت و همکاری سازمان های مردم نهاد اجرایی شود.
اکرمی تاکید کرد: سمن ها در زمینه پیشگیری ، درمان و هدفی که برای آن شکل گرفته اند راهکار و برنامه اجرایی داشته و منتظر اقدام های مسئولان نباشند.
48 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در استان هرمزگان فعالیت می کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.