به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مرادی پیشکسوت فوتبال متولد خرمشهر و ساکن بندرلنگه و بازیکن تیم ملی کشورمان بود که رکوردار گلزنی فوتبال باشگاه های کشور در سال 41 با 20 گل زده را در کارنامه خود داشت و چهار دهه رکوردش پا برجا ماند.
وی در سال 47 مرد سال فوتبال کشور شد و در همان سال از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
این پیشکسوت فوتبال سال ها بازیکن تیم ملی کشورمان بود و در کنار بزرگانی چون مرحوم شیرزادگان، دهداری، رشیدی و غلامحسین مظلومی بازی کرده بود.
در زمان جنگ تحمیلی در خرمشهر ساکن بود که بر اثر بمباران مداوم بعثیان به بوشهر نقل و مکان کرد و در این شهر مربی تیم ایران جوان شد.
در سال 60 با توجه به شغل پدر خانمش که طبابت می کرد به بندرلنگه سفر کرد و در این شهر چندین سال مربی تیم های مختلف فوتبال را برعهده داشت.
هوشنگ مرادی در تیم های استقلال (تاج) آبادان و خرمشهر، تیم ارتش و تیم ملی سابقه بازی داشت و در سال91 از سوی مدیرعامل باشگاه البدر بندرکنگ به عنوان سرمربی تیم پیشکسوتان البدر منصوب شده بود.
مرحوم هوشنگ مرادی در عرصه مربیگری نیز سال ها هدایت تیم های بوشهر و بندرلنگه از جمله، ایرانجوان، استقلال، مهاجرین و پیشکسوتان را بر عهده داشت.
زنده یاد هوشنگ مرادی پیشکسوت تیم ملی فوتبال ونخستین رکوردار گلزنی فوتبال ایران شامگاه شنبه در سن 78 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.