محمود صابری سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال نزدیک به 95هزارتن انواع کالاهای غیر نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شده است.
وی عمده کالاهای صادراتی غیرنفتی از طریق بندرلنگه را شامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله انواع شن و ماسه دانه بندی شده ذکر کرد که به مقصد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بارگیری شده اند .
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه (غرب هرمزگان) گفت: در2 ماه امسال، یک میلیون و 526 هزار و 560 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.
در اطلاعات منتشره مدیریت اداره بنادر و دریانودری لنگه آمده است: انجام طرح توسعه دریایی این بندردردولت تدبیر و امید و همچنین اعمال تخفیف گمرکی و ترانشیپی موجب رونق عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری آن شده طوریکه میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 587 درصدی نشان می دهد.
مدیریت بنادرغرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه با چهار بندرزیرمجموعه به نامهای آفتاب، چارک، لاوان و سیری در180کیلیومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
دراین اطلاعات، آمار شرکتهای تخلیه و بارگیری فعال در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه حدود 10 شرکت اعلام شده است.
این مدیریت با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری درغرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا وجابجایی مسافر به مقصد تعدادی ازجزایر این استان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز برعهده دارد.
6149/6048
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.