به گزارش ایرنا، محمد ذاکری چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین مصرف برق مشترکان خانگی مربوط به لوازم سرمایشی است که سرویس و شست و شوی منظم این دستگاه ها نقش بسزایی در کاهش مصرف برق دارد.
وی از مشترکان خواست برای جوگیری از هرگونه ناپایداری احتمالی در برق رسانی و هدر رفت انرژی هنگام استفاده از لوازم برقی بویژه دستگاه های سرمایشی استفاده بهینه داشته باشند و دمای کولرهای گازی را روی 24 درجه تنظیم کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارکرد: میزان مصرف برق در 2 ماه امسال، 883 هزار مگاوات ساعت بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
ذاکری یادآورشد: سقف پیک بار استان یکهزار و 946 مگاوات تعیین شده که انتظار می رود مشترکان با مدیریت بهینه مصرف برق این میزان را ثابت نگه دارند.
وی اضافه کرد: در صورت عبور مصرف از سقف تعیین شده احتمال ناپایداری در شبکه توزیع برق افزایش می یابد.
در حال حاضر از حدود 640هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.
با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی های احتمالی است .
به گفته کارشناسان حوزه انرژی برق، از جمله وسایل پرمصرف برقی کولرهای گازهای است که می توان با تنظیم آن در دمای 24 تا 26 درجه مصرف برق را کاهش داد.
ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.
دمای هوای هرمزگان طی روزهای گذشته بین سه تا چهار درجه افزایش یافته و رودان با 51 درجه گرمترین شهرستان استان بوده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل ت
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.