به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان یاسر کیانی افزود : این رکورد در حالی به دست آمد که جهادگران واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان نیزموفق شدند با همکاری گروهی و همدلی هر چه بیشتر سایر واحد ها به رکورد تولید 76 هزار و 215 تن مدول A در اردیبهشت ماه دست یابند و تولید این واحد را در یک ماه کاری به بالاتر از ظرفیت اسمی آن رهنمون سازند.
وی ، رکورد قبلی تولید ماهانه آهن اسفنجی در مدول های احیا مستقیم فولاد هرمزگان را مربوط به مهرماه 95 و با تناژ 149 هزارو 846 تن اعلام کرد وادامه داد: با کسب این رکورد میزان 1792 تن افزایش تولید نسبت به رکورد ماهانه قبلی و یکهزار و 638 تن بیشتر از ظرفیت اسمی تولید شد.
مدیرواحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان ، از بهبود فرآیندها، اصلاح روش ها و به کارگیری ظرفیت حداکثری تجهیزات و امکانات موجود توسط همکاران ناحیه و واحدهای پشتیبانی به عنوان مهمترین دلایل دست یابی به این رکورد یاد کرد وافزود: در همین راستا به گونه ای برنامه ریزی شده است تا با استفاده همه ظرفیت های موجود در پایان سال به اهداف استراتژیک شرکت در این بخش دست یابیم.
کیانی، با اشاره به روند موفقیت های واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز واحد احیا با ثبت 7 رکورد روزانه و ماهانه سالی پر فروغ را پشت سر گذاشت.
وی یاد آور شد: در سال 1395 با تدوین تابلوی اهداف و ترسیم چشم انداز تولید، تمامی تلاش نفرات و ظرفیت تجهیزات برای رسیدن به این اهداف بکار گرفته شد که ثمره آن رسیدن به اهداف تعیین شده کیفی آهن اسفنجی، کاهش میزان مصرف آب، کاهش زمان توقفات اضطراری، کاهش ضریب شدت حوادث و افزایش بهره وری نیروی انسانی در بخش نگهداری و تعمیرات بوده است.
وی تصریح کرد: کمیته تحول ناحیه با اجرای 13 پروژه TQ در قسمت های مختلف واحد موفق به ایجاد ارزش افزودهای افزود بر 220 میلیارد ریال شد.
کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در کنار خلیج فارس در زمینی به مساحت 95 هکتار در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است .
فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان بیشتر فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد است.
شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی 1.5 میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت 200 و 250 میلی متر، عرض 900 تا 2000 میلی متر و طول 6000 تا 12000 میلی متر است.
همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی در سال، 90 هزار تن آهک در سال، 7500 نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، 18000 نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و 120 نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است.
هم اکنون پنج شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد شامل شرکت فولاد جنوب، مجتمع فولاد هرمزگان، مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش و شرکت صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت هشت میلیون تن دراین منطقه فعالیت دارند که بخش هایی ازآنها (مرحله نخست) درمجموع به ظرفیت تولید سالانه حدود 4 میلیون و800 هزار تن درحال بهره برداری است .
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.